:: Sortida familiar al Dolmen Gentil

El diumenge, dia 12 de febrer, un grup de pares i alumnes , vam fer la sortida familiar al Dolmen Gentil de Vallgorguina organitzada per L’ AMPA de l’ escola, proposada i guiada com és habitual, per la UEC de Mataró.

Desafiant l’ intens fred del matí, vam sortir en cotxes particulars del Clos Arqueològic del Pla d’ en Boet per anar cap Vallgorguina, al bell mig del Parc Natural del Montnegre i el Corredor. El termòmetre marcava -2º C però això no va impedir que, ben abrigats comencéssim a caminar per un bonic paisatge tot glaçat.
Vam esmorzar al Dolmen de Vallgorguina, emblemàtic megàlit aixecat fa uns quatre mil anys que gaudeix d’una ubicació privilegiada amb una excel·lent panoràmica del Montseny i a on la llegenda explica que havia estat lloc de trobada de les bruixes de la contrada. Des d’allà vèiem el campanar de l’església medieval de Santa Eulàlia de Tapioles a on ens vam dirigir després de l’estona de descans. Aquest edifici del segle IX era originàriament romànic però després es va reconstruir en època barroca i, també presenta detalls arquitectònics de reminiscència àrab.
Desfent el camí que arriba a l’església vam arribar a la pista ample que ens va apropar a la masia senyorial de Can Pradell de la Serra datada del segle XIX amb una interessant pallissa del 1842. Deixàrem la masia per endinsar-nos a una zona boscosa coneguda com el bosc de la Puig amb alzines sureres com a espècies característiques i de cop i volta una gran solella amb la masia agrícola del segle XVIII de Can Clarens que actualment funciona com a casa de colònies i centre d’educació ambiental.
De tornada cap a Vallgorgina , i encara amb molt de fred i gel per tot arreu vam gaudir de la natura i d’un grapat de bons acudits. Sens dubte va ser un matí ben aprofitat amb una caminada de 13 kilòmetres plena de natura gelada amb els nostres fills i nous amics.Agraïm novament el recolzament rebut de la Unió Excursionista de Catalunya (UEC) de Mataró, i us esperem a la propera sortida.