:: Questinsitu a Girona

Portàvem molts dies preguntant-nos quina ciutat ens tenia preparada en Manel per la nostra ruta artística quan ens va repartir les circulars: Girona havia estat l’escollida aquest any.
La gran sorpresa va arribar quan ens va explicar que, per tal de fer la sortida diferent i acostar les arts i la tecnologia, faríem una prova amb dispositius mòbils que ens servirien de mapes i qüestionari.

Així que amb un bolígraf i poca cosa més a la bossa, el divendres 23 de març, tots els alumnes de batxillerat que fem història de l’art ens vam dirigir cap a la capital gironina, mentre en Manel ens donava la segona sorpresa de la sortida: com que l’activitat era innovadora a Catalunya, TV3 també hi seria.Allà ens hi esperaven els organitzadors del QuestinSitu de la UPF i ens van fer dividir en els grups prèviament formats, donant-nos després una sèrie de dispositius que a partir d’aquell moment es convertirien en la nostra guia principal durant la sortida.

Després d’alguns problemes amb la connexió i la cobertura, les gairebé cent preguntes van anar apareixent a la pantalla quan ens trobàvem en el lloc adequat, totes relacionades amb les curiositats de la ciutat i, com no podia ser menys, elements d’història de l’art que ja havíem estudiat a classe. Al migdia, després d’haver allargat una mica la nostra gimcana geolocalitzada, ens vam trobar tots a les escales de la Catedral on ens vam acomiadar dels nostres col·laboradors de l’UPF i vam tornar cap a Mataró, cansats però contents d’haver viscut la innovadora experiència que ens havia fet conèixer una mica més la ciutat, repassar la matèria estudiada a classe, acostar-nos a les noves tecnologies i, per descomptat, passar una bona estona amb els companys.

Berta.
+ Info:

Veure-ho a Tv3alacarta (minut 16:55!)

Llegir-ho a GTI (Grup de Tecnologies Interactives UPF [Anglès])

Llegir-ho a UPF (Universitat Pompeu Fabra)

Berta.
+ Info:

Veure-ho a Tv3alacarta (minut 16:55!)

Llegir-ho a GTI (Grup de Tecnologies Interactives UPF [Anglès])

Llegir-ho a UPF (Universitat Pompeu Fabra)