Sortida dominical de l'AMPA

El diumenge 17 de febrer, seguint el calendari de sortides familiars que organitza l’ AMPA, un grup de famílies de l’ escola vam fer la segona d’ aquest curs a l'Ermita de Sant Mateu.

Aquest cop ens vam trasladar al Parc de la Serralada Litoral, a la zona de l’ ermita de Sant Mateu, fent la popular ruta de l’ esquirol. Vam sortir en cotxes particulars en direcció al parc arqueològic de la Cadira del Bisbe, al qual s’ accedeix des de la població de Premià de Dalt.
El parc arqueològic correspont a un jaiment ibèric laietà dels segles IV al I a. C. Per raons defensives, els íbers edificaven els poblats sobre turons, com ara aquest de la Cadira del Bisbe o el de Burriac, també dins del Parc de la Serralada Litoral. Des d’ aquest punt es té una bona vista panoràmica de la plana maresmenca, amb les cases envontades d’ hortes i hivernacles de flors, que és el cultiu predominant en l’ actualitat.
La ruta circular comença amb una forta pendent que ens trasllada al GR92 per anar posteriorment a la Font de Sant Mateu, que es troba mig amagada en un clot al costat del camí. Al davant de la Font hi ha una gran bassa, amb un pedrís que ens va permetre seure  per esmorzar. Un cop recuperades les forces, i per un estret camí ascendent, vam anar a visitar l’ ermita de Sant Mateu, d’ origen romànic, i ja documentada des del segle X. La petitesa de la construcció, la graonada semicircular d’ accés adornada per dos xiprers i el campanar de cadireta orientat trasversalment a la façana, són els trets mes característics de l’ ermita. Adossada al cos de l’ església trobem l’ antiga casa dels ermitans.
Des d’ aquest punt, i per una pista de baixada amb unes boniques panoràmiques del Maresme i Barcelonès, vam anar a parar al punt d’ inici on haviem aparcat els cotxes. Tot plegat ens va deixar   un bon regust de boca,  amb ganes de tornar a retrobar-nos a la propera sortida.

Donem especialmente les gràcies  a la Unió excursionista de Catalunya (UEC) de Mataró per a la seva col.laboració.