:: Els alumnes d'Emprenedoria de 3r d'ESO al Tecnocampus

El dijous 28 de febrer, amb els alumnes d'Empenedoria de 3r d'ESO (14 i 15 anys), anàrem al Tecnocampus, per a desenvolupar-hi una experiència molt singular en el Innolab, el nou espai destinat a la creativitat i la innovació: vàrem anar a Co-Crear!!!


Els alumnes de la nostra escola van interaccionar amb els alumnes d'ADE del Tecnocampus, en especial amb el Juli, el qual està desenvolupant un projecte sobre una nova xarxa social (Intrepic), i amb l'Esther i l'Arnau, amb un projecte que s'anomena "La fachada es tu lienzo".

Què van fer els nostres alumnes? Doncs afegir el concepte Co, tan vigent en innovació, a la creació d'un producte: CO-CREAR. A la pràctica, van testar el possible producte o servei, i això vol dir, provar-los, observar-los,... (seran atractius pel targget a qui van dirigit?), i no només això, sinó interactuar amb l'emprenedor per aportar-li solucions, sensacions, millores,...sobre el projecte, o sigui co-crear.

En el cas d'Intrepic, en els alumnes els hi va encantar la idea, ja que a més, entre els joves emprenedors de l'escola hi ha dues xarxes socials; i en el cas de "La fachada es tu lienzo", tots els alumnes van participar molt activament, pensant com podrien decorar la façana, o un tros de mur o el mateix terra del pati de la nostra escola; els alumnes nostres coincidien en que un projecte te'l fas teu si hi pots participar, i poder decorar amb un procés de co-creació la façana de la teva escola fa que et puguis identificar més amb ella. Varen fer dibuixos molt interessants, i amb significats molt potents, malgrat que els hi va costar molt començar a desenvolupar l'activitat. El fet d'haver-hi presentacions orals dels esbossos i votacions al final del procés també va fer que l'activitat anés agafant força.

Millorar, modificar, fer diferent,...el teu producte a partir del què diu l'usuari és una pràctica que hauria d'estar molt més interioritzada pels emprenedors del nostre país; sovint l'èxit d'un producte o servei rau en la relació que estableixies amb el teu usuari, i això només es pot conèixer si tens feedback amb ell. Incloure l'usuari en l'equip, que l'usuari pugui veure el prototipus (per mi vital en un projecte i sobretot escolar!!!!), són pràctiques que haurien de ser habituals entre els nostres emprenedors i també entre els empresaris. S'ha de deixar que el client participi en el disseny del producte o servei.

Grans empreses, fan aquesta mena d'activitats amb els estudiants universitaris, però jo crec que són massa grans si el que es pretén és donar-li la vitalitat de la creativitat en els projecte, ja que a mida que un es va fent gran va establint la zona de confort i això limita el procés creatiu; en canvi, els més petits, encara són capaços de pensar fora la caixa sense prejudicis, són directes i concrets. Hi ha països, on els emprenedors i empresaris, ja tenen protocols per actuar amb les escoles de primària i secundària per tal que puguin intervenir en el producte/servei final, o sigui en el procés de co-creació.

En definitiva, una experiència molt enriquidora, tant pels alumnes del Tecnocampus, com pels alumnes d'Emprenedoria de l'escola: uns van poder exposar el seu projecte, fer preguntes, testejar, treure'n conclusions, i els altres van poder aprendre la necessitat de prototipar i de com d'important és tenir en compte al client o a l'usuari a l'hora de pensar i repensar els productes i serveis.

Tot s'ha de dir, que l'espai va acompanyar molt, i en els alumnes nostres, poder interactuar amb alumnes universitaris, els ha va encantar!!!! I m'imagino que en els universitaris també... en definitiva tots eren joves emprenedors amb ganes de menjar-se el món!

No voldria acabar sense agrair l'acollida de la Màrian Buil en el INNOLAB, i a l'Alexandra Etel, la idea d'aquesta activitat.

Esperem que la col.laboració continuï!!!


El dijous 28 de febrer, amb els alumnes d'Empenedoria de 3r d'ESO (14 i 15 anys), anàrem al Tecnocampus, per a desenvolupar-hi una experiència molt singular en el Innolab, el nou espai destinat a la creativitat i la innovació: vàrem anar a Co-Crear!!!


Els alumnes de la nostra escola van interaccionar amb els alumnes d'ADE del Tecnocampus, en especial amb el Juli, el qual està desenvolupant un projecte sobre una nova xarxa social (Intrepic), i amb l'Esther i l'Arnau, amb un projecte que s'anomena "La fachada es tu lienzo".

Què van fer els nostres alumnes? Doncs afegir el concepte Co, tan vigent en innovació, a la creació d'un producte: CO-CREAR. A la pràctica, van testar el possible producte o servei, i això vol dir, provar-los, observar-los,... (seran atractius pel targget a qui van dirigit?), i no només això, sinó interactuar amb l'emprenedor per aportar-li solucions, sensacions, millores,...sobre el projecte, o sigui co-crear.

En el cas d'Intrepic, en els alumnes els hi va encantar la idea, ja que a més, entre els joves emprenedors de l'escola hi ha dues xarxes socials; i en el cas de "La fachada es tu lienzo", tots els alumnes van participar molt activament, pensant com podrien decorar la façana, o un tros de mur o el mateix terra del pati de la nostra escola; els alumnes nostres coincidien en que un projecte te'l fas teu si hi pots participar, i poder decorar amb un procés de co-creació la façana de la teva escola fa que et puguis identificar més amb ella. Varen fer dibuixos molt interessants, i amb significats molt potents, malgrat que els hi va costar molt començar a desenvolupar l'activitat. El fet d'haver-hi presentacions orals dels esbossos i votacions al final del procés també va fer que l'activitat anés agafant força.

Millorar, modificar, fer diferent,...el teu producte a partir del què diu l'usuari és una pràctica que hauria d'estar molt més interioritzada pels emprenedors del nostre país; sovint l'èxit d'un producte o servei rau en la relació que estableixies amb el teu usuari, i això només es pot conèixer si tens feedback amb ell. Incloure l'usuari en l'equip, que l'usuari pugui veure el prototipus (per mi vital en un projecte i sobretot escolar!!!!), són pràctiques que haurien de ser habituals entre els nostres emprenedors i també entre els empresaris. S'ha de deixar que el client participi en el disseny del producte o servei.

Grans empreses, fan aquesta mena d'activitats amb els estudiants universitaris, però jo crec que són massa grans si el que es pretén és donar-li la vitalitat de la creativitat en els projecte, ja que a mida que un es va fent gran va establint la zona de confort i això limita el procés creatiu; en canvi, els més petits, encara són capaços de pensar fora la caixa sense prejudicis, són directes i concrets. Hi ha països, on els emprenedors i empresaris, ja tenen protocols per actuar amb les escoles de primària i secundària per tal que puguin intervenir en el producte/servei final, o sigui en el procés de co-creació.

En definitiva, una experiència molt enriquidora, tant pels alumnes del Tecnocampus, com pels alumnes d'Emprenedoria de l'escola: uns van poder exposar el seu projecte, fer preguntes, testejar, treure'n conclusions, i els altres van poder aprendre la necessitat de prototipar i de com d'important és tenir en compte al client o a l'usuari a l'hora de pensar i repensar els productes i serveis.

Tot s'ha de dir, que l'espai va acompanyar molt, i en els alumnes nostres, poder interactuar amb alumnes universitaris, els ha va encantar!!!! I m'imagino que en els universitaris també... en definitiva tots eren joves emprenedors amb ganes de menjar-se el món!

No voldria acabar sense agrair l'acollida de la Màrian Buil en el INNOLAB, i a l'Alexandra Etel, la idea d'aquesta activitat.

Esperem que la col.laboració continuï!!!