:: Visita MIBA

El dilluns 13 de maig, els alumnes de l’Optativa d’Emprenedoria de 3r d’ESO varem anar al MIBA, el Museu d’Idees i Invents de Barcelona. Ens tenien preparat un taller d’unes 2 hores. La primera hora, l’Adrià, el nostre monitor, la va destinar a explicar-nos alguns dels invents que tenen en el Museu.

N’hi ha de molt absurds, com per exemple, una cadira que, a la nostra escola, seria ideal per alguns dels nostres alumnes.
Tots aquests es troben en l’espai que ells mateixos anomenen Espai Absurd; però n’hi ha d’altres de molt útils, crec que la gran majoria. Una de les estrelles és la màquina de vènding, la qual et “regala” el que li demanes si ets capaç de cremar prèviament les calories que et suposarà la seva ingesta, com? Doncs amb una bicicleta estàtica. De fet, va ser considerat un dels millors invents a l’any 2009 per la revista TIME.

També hi vàrem veure, la Useless Machine, o un filtre portàtil per l’aigua, o el fantàstic coixí que recull olors i soroll de les nostres “ventositats”, bé, per aquella o aquell que en té. 

El Museu constantment està fent concursos, especialment en el MiniMiba, on el premi és precisament prototipar l’invent, premi molt encertat per a qualsevol inventor ja sigui gran o petit.
Després de la visita, i ja a la sala d'activitats, l’Adrià va dir un repte: caiguda lliure d’ un ou des de 1,80 metres sense que es trenqués.

Va donar la llista de materials que podien tenir i també unes condicions per donar com a vàlid l’artilugi; a partir d'aquí cada grup, després de demanar el material que creia que necessitava, havia de dissenyar el seu prototipus.

Els nois i noies es van posar a treballar de valent, per tal d'aconseguir l’objectiu. I cal dir, que tots els grups el van assolir!!!!

Enhorabona a totes i a tots! Felicitar la iniciativa del MIBA, al Pep Torres, el seu creador i desitjar molta sort en aquesta aventura de la creativitat i els invents.