Xerrada de Lluís Franco, MVP de Microsoft

Aquest divendres dia 31 de gener, els alumnes de 2n del CFGS DAM vam poder gaudir d’una xerrada a l’Aula Polivalent sobre paral·lelisme.

La xerrada en qüestió la feia en LluísFranco: líder de la comunitat de .NET a Andorra i distingit com a MVP en  aquesta tecnologia per Microsoft.
El tema de la xerrada va ser el paral·lelisme en .NET.

Primer en Lluís ens va explicar els conceptes bàsics de paral·lelisme, motivació, usos i un repàs de les diferents opcions que .NET permet. També es van aclarir alguns conceptes claus per poder prosseguir amb la demostració pràctica. Un cop explicats els conceptes, es va procedir a la demostració d’alguns programes que en Lluís va crear. Va codificar, per a cada algoritme, una versió “normal” i una altra utilitzant paral·lelisme.
Després es van executar les demos amb l’ajuda d’una màquina virtual allotjada a Azure, per tal de poder comprovar els avantatges de la programació paral·lela en màquines amb molt nuclis. Amb aquestes demostracions van quedar molt clars els avantatges de programar de forma que saprofiti al màxim la potència dels ordinadors actuals. La xerrada va finalitzar amb un torn de preguntes per part dels alumnes.

El tema de la xerrada va ser el paral·lelisme en .NET.