Alumnes de batxillerat guanyen el segon premi del Repte Mango

El passat 10 d’abril, els alumnes de 2n de batxillerat, Ramon Puigderrajols i Erik Molina, van guanyar el segon premi del Repte Mango Smile, un repte llençat des de la Càtedra de Responsabilitat Social MANGO-ESCI.

El llançament de reptes per part d’empreses per trobar solucions a problemes reals és una nova manera de generar innovació. Aquesta metodologia, coneguda com a Open Innovation, es basa en la generació d’idees que vinguin de fora l’empresa, i de la cooperació amb institucions, empreses o persones, que no necessàriament han de tenir domini sobre el repte que s’hagi plantejat.

El repte llençat per Mango era d’Innovació Social i, en concret, com innovar en el reciclatge de roba. Inicialment semblava un repte senzill, però actualment hi ha molt poques indústries a tot el món que treballin en aquest camp.

Es van crear unes 200 idees inicials. De les 25 idees finalistes, 9 eren de l’escola –un gran èxit− i d’aquestes 9, 2 van passar a la final.

Els dos equips de l’escola que van ser entre els equips finalistes del dia 10 d’abril van ser Marc Benedí i Sara Llop que proposaven una idea de lloguer de roba Mango de segona mà a través d’una tarifa plana; i els premiats Ramon Puigderrajols i Erik Molina amb la presentació d’un nou sistema d’etiquetatge basat en els codis QR. A més, també van generar noves funcionalitats per a la roba reciclada com la tinta per a les impressores 3D.

Enhorabona a tots els participants de l’Optativa d’Emprenedoria i Innovació, i especialment, als dos equips finalistes de l’escola.