Un Sant Jordi amb moltes activitats

ACTIVITATS DE SANT JORDI A INFANTIL

Els alumnes d’infantil han vist una representació de la llegenda a càrrec de les mestres.

A P4 hem anat a visitar els gegants a l’Ajuntament.

A P5 hem escoltat un conte de l’Albert Estengre.

ACTIVITATS DE SANT JORDI A PRIMÀRIA

A primer també ens ha vingut a visitar l’Albert Estengre, que ens ha explicat la llegenda del cavaller Soler de Vilardell. Ens vam quedar tots amb la boca oberta!

A segon ens va visitar l’il•lustrador Ignasi Blanch. Cada classe havia escrit un conte i quan va venir l’Ignasi li vam explicar. Ell se’ls va escoltar molt atentament, es va inspirar i ens va dibuixar en un moment la portada i la contraportada de les nostres històries.

I dimarts 22 vam fer la lectura dels nostres contes als Jocs Florals i ja vam tenir les portades impreses! Aquí en teniu el resultat:

A tercer vam anar a visitar la mediateca, l’espai d’estudi de l’escola de Mar. Allà, la Marta Quadrada ens va ensenyar les últimes novetats de llibres que han tret les editorials. Els vam estar fullejant i vam triar els que més ens van agradar. La Marta ens va prometre que aviat trobaríem aquests llibres a la nostra biblioteca de Plaça i, per tant, ens els podrem llegir!

A quart també hem fet l’activitat a la mediateca de Mar. A més, hem pogut gaudir d’una activitat que ens han preparat la Marta i la Núria, les responsables de la mediateca i la biblioteca de Plaça. Ens han fet un taller d’àlbums il•lustrats, un gènere literari molt nou. Són contes en què la imatge té molt més pes que no pas el text. Ens han llegit algunes històries i, a més, ens han preparat una petita pel•lícula d’un àlbum il•lustrat que, a partir d’ara, trobarem a la biblioteca.

Els alumnes de cinquè també hem fet una activitat a la biblioteca. Es tractava de descobrir qui era realment Sant Jordi. Només coneixíem la llegenda, però ara també sabem quan va néixer realment aquest Sant, des de quan és patró de Catalunya, per què regalem roses i per què regalem llibres.

A sisè hem rebut també la visita de l’il•lustrador Ignasi Blanch. Durant el primer trimestre vam llegir el llibre Pequeñas historias en globo, que està il•lustrat per ell i escrir per l’Àngel Burgas. Hem tingut molta sort perquè aquest Sant Jordi ens han visitat els dos! L’Ignasi ens va explicar com és la feina d’un il•lustrador i l’Àngel Burgas ens ha explicat els vaitges que va fer per poder escriure Pequeñas historias en globo i com és la feina d'un escriptor.

A sisè també hem celebrat els nostres Jocs Florals. El concurs de poesies que hem estat treballant a classe i que el dia de Sant Jordi vam poder llegir en una sala d'actes guarnida per a l'ocasió.

A més, el dia de Sant Jordi a a tarda, tots els alumnes de primària vam fer una activitat conjunta: la biblioteca a Cel Obert. Les classes es van dividir pels patis i vam dedicar una estona als llibres que cadascú de la nostra classe havia portat. Després cada alumne buscava un company lector i vam compartir una estona de lectura.

Durant el matí de Sant Jordi també vam llegir contes en anglès. La Hanna, l’auxiliar de conversa, va llegir unes històries als nens i nenes de cinquè i tercer a la biblioteca.

I aquí teniu alguns dels treballs que hem fet aquests dies

ACTIVITATS DE SANT JORDI A L’ESO

1r i 2n:
De 9:00 a 11:00 activitats pròpies de la Diada de Sant Jordi a l’escola i pel centre de Mataró.
De 11:30 a 13:00 Certamen de les Arts.

3r i 4t:
De 9:30 a 11:00 Certamen de les Arts.
De 11:00 a 13:00 activitats pròpies de la Diada de Sant Jordi a l’escola i pel centre de Mataró.

A 1r Cicle vam començar celebrant la Diada de Sant Jordi tot fent diferents activitats a l'aula relacionades amb la lectura. Així, mentre els companys de 1r d'ESO van dur alguna de les seves lectures preferides per fer-ne cinc cèntims als companys del grup, els alumnes de 2n van agrupar-se en parelles per fer el seu llibre particular de la classe, a partir de diferents anècdotes i fets succeïts durant aquests dos cursos que porten convivint junts.

Abans no vam celebrar el Certamen de les Arts amb tot el cicle al Poliesportiu de la Plaça, els companys de 1r i 2n van aprofitar per anar a visitar les parades de llibres de la Plaça Santa Anna, i així viure d'una forma més directa aquesta Diada tan especial.
Per celebrar  Sant Jordi amb els alumnes de 3r i 4t d'ESO, els vam demanar que es fessin una "selfie" amb un llibre la lectura del qual els hagués marcat especialment… A darrera hora del matí, un cop acabat el Certamen de les Arts, els alumnes van enganxar les seves "selfies" en un full que van decorar amb motius de la diada del llibre i la rosa, i van decorar el passadís i les aules amb totes les imatges.

ACTIVITATS DE SANT JORDI A INFANTIL

A P4 hem anat a visitar els gegants a l’Ajuntament.

A P5 hem escoltat un conte de l’Albert Estengre.

ACTIVITATS DE SANT JORDI A PRIMÀRIA

I aquí teniu alguns dels treballs que hem fet aquests dies

ACTIVITATS DE SANT JORDI A L’ESO

1r i 2n:
De 11:30 a 13:00 Certamen de les Arts.

3r i 4t:
De 9:30 a 11:00 Certamen de les Arts.