L'alumna Julia Valera guanya un premi Exporecerca Jove

L’alumna de batxillerat, Júlia Valera, va obtenir el premi Ciències de la Salut Hospital de la Santa Creu i Sant Pau dins del marc dels XV Premis Exporecerca Jove que atorga l’Institut de Recerca Biomèdica de l’Hospital de Sant Pau. Aquest premi consisteix en una estada en aquest centre per tal de continuar la investigació del seu treball de recerca.

El treball, que porta per nom Nanotecnologia: la medicina del futur i que ha estat tutoritzat per l’Anna Maristany, consisteix en el desenvolupament de biosensors fets a partir de nanopartícules d’or i que serveixen per ajudar a la diagnosi, per exemple, del càncer.

L’Exporecerca Jove és una mostra de treballs nacionals i internacionals d’investigació que acull la participació de joves des de 12 fins a 30 anys. Està organitzat en format de fira i, per tant, els participants han d’exposar els seus treballs i explicar-los als visitants de la mostra. En aquesta edició hi van participar uns 250 aspirants.

L’Exporecerca Jove està organitzada per Magma, una associació sense ànim de lucre que té com a raó de ser la promoció del gust i la passió per la investigació entre els joves. Compte amb diversos patrocinadors, des del Ministeri d’Economia i Competitivitat fins la Universitat de Barcelona passant pel CSIC així com INTEL, la Societat Catalana de Biologia o la Fundació Víctor Grífols.

Enhorabona a la Júlia Valera i a la seva tutora l’Anna Maristany!

Enhorabona a la Júlia Valera i a la seva tutora l’Anna Maristany!