L'educació en xarxa és cosa de tots!

El passat dimarts 13 de maig, els pares i mares dels nens i nenes de 5è i 6è de primària, van poder participar d'una xerrada-taller sobre la seguretat a les xarxes socials, amb un objectiu molt clar: reflexionar sobre el seu paper amb els fills davant Internet, adoptant una postura dialogant, i preocupant-se per l'ús adequat que en fan. L'Imma Bestard, Caporala del Cos de Mossos d'Esquadra, i mare de l'escola, i la seva companya, ens van ajudar a conèixer els principals riscos que poden trobar els nostres fills i filles a Internet, què podem fer per prevenir que siguin víctimes d'un delicte i què podem fer per aconseguir que no actuïn incorrectament a la xarxa. Entre altres coses, ens van deixar molt clar que si els fills són menors de 14 anys, els pares en són els responsables absoluts i que, per tant, hem de posar les condicions per a l'ús dels telèfons mòbils i de les xarxes socials. També ens van alertar sobre les fotos personals que es pengen a qualsevol perfil, ja que mai més seran nostres i qualsevol en podrà fer ús. Saben els nostres fills i filles configurar la privacitat a les xarxes socials? Saben si la seva contrasenya és prou segura? Coneixen els pares i mares aquestes contrasenyes?
Aquestes i moltes altres qüestions són les que es van exposar a la xerrada, i a les quals les dues expertes ens van donar petites solucions i moltes orientacions.
Aquestes són algunes de les pàgines web que ens van recomanar:

Aquestes són algunes de les pàgines web que ens van recomanar: