Més enllà de les americanes d'en @XSalaimartin

El passat dilluns 5 de maig en Xavier Sala-i-Martin va visitar l'Escola Pia Santa Anna de Mataró per dur a terme una xerrada sobre La riquesa de les nacions. Durant dues hores i mitja els alumnes de 4t d'ESO van gaudir de les sàvies paraules d'un professional del món de l'economia.

Per introduir el tema va presentar una de les millors idees que ha tingut la història del futbol, que s'anomena “fals nou”, i que va servir per endinsar-nos en la innovació. Durant el transcurs de la presentació va il·lustrar el contingut per mitjà d'exemples com ara el descobriment del foc, la roda i l'agulla, que van servir per evolucionar en aquella època. Sobre el tema de les idees, va remarcar que no necessàriament han de venir de persones altament qualificades, sinó d'estudiants i treballadors, com ara els fundadors de les empreses innovadores i creatives com el Cirque du Soleil, Facebook, Ikea, Starbucks i Zara.

Respecte a frases citades i destacables serien: “la teoria d'estudiar 10.000 hores”, “el dia de 27 hores”, “tot té sortida, si ets bo en el que fas, però si vols triomfar, has de fer el que a tu t'agrada”, “preguntar-te cinc vegades el perquè de les coses”, “les persones s'han d'interessar més enllà del seu àmbit d'acció”, entre d’altres.

Pel que fa a les impressions i sensacions rebudes, els estudiants vam sortir sorpresos agradablement de la intervenció i amb ganes d'innovar, motivats per emprendre accions en un futur i arribar a ser bons en el que els agrada.

Finalment, volem agrair a en Xavier Sala-i-Martin que hagi dedicat una part del seu temps a apropar-nos en el món que ens espera d'ara en endavant.

Optativa de periodisme de 4t d’ESO
Mireia Arisa, Marina Camp, Natàlia Gallemí, Anna Prudencio, Gemma Rodon, Marta Romeu, Arnau Sanroque, Carla Serra, Alba Terol, Marta Tremps, Gerard Tudela

Si voleu llegir la presentació que va fer l'Estel Paloma d'en Xavier Sala-i-Martin, cliqueu aquí.

Optativa de periodisme de 4t d’ESO