Alumnes de 2n de batxillerat seleccionats per al concurs Think Big

Els dies 28 i 29 de novembre, els alumnes de 2n de batxillerat Sergi Coma, Sergi Rodríguez, Anna Costa, Cristina Jiménez i Ivette Paul, acompanyats de l’Estel Paloma, van anar a València com a seleccionats de la fase Start del concurs Think Big promogut per la Fundación Telefónica.

Think Big és un projecte d’emprenedoria social liderat per Fundación Telefónica en col•laboració amb Movistar. Ofereix als joves d’entre 15 i 26 anys l’oportunitat de transformar una idea pròpia que busqui un canvi positiu en la comunitat en un projecte d’èxit.

Els projectes que hi van presentar van ser, en primer lloc, Smartrash, un sistema de nous contenidors pel reciclatge gamificant la recollida de la brossa; Solar Tent, un tendal recobert de panells solars flexibles que genera electricitat per a cases o esdeveniments; SmartLine, un sistema que pretén substituir la càmera ull de falcó que fins ara s’ha utilitzat en alguns esports com el tennis.

A València, els nostres alumnes van poder conèixer el seu mentor, que serà l’encarregat d’ajudar-los fins a la següent fase que es farà el mes de maig. A més, van rebre formació per desenvolupar el projecte i també 200 euros per utilitzar-los en aquesta fase Start del projecte. S’ha de dir que van suar una mica per fer l’Elevator Pitch dels projectes davant dels seus mentors!

Possiblement el més interessant és que van poder compartir aquests dos dies amb més de 200 joves espanyols amb qui van poder parlar de projectes i sobretot de noves maneres de canviar i millorar el món. I no només eren projectes de la fase Start sinó que també van poder compartir idees amb joves que estan en el projecte des del mes de juny i que, per tant, ja són veterans.

L’últim dia, abans de tornar, van poder fer una sessió de “crowdlearning” on tothom que va voler va fer exposicions curtes sobre els seus projectes.

Think Big tot just acaba de començar!

Think Big tot just acaba de començar!