Alumnes de 4t d’ESO fan un TN històric i el presenten a m1tv

Els alumnes de 4t d’ESO que cursen les optatives d’emprenedoria, història i periodisme han participat en una experiència innovadora que pretén treballar de forma multidisciplinària. L’objectiu del projecte era fer un informatiu televisiu en què les notícies tinguessin una rellevància històrica. Així doncs, han creat un telenotícies farcit de fets històrics des del naixement de Jesucrist passant per l’assassinat del president Kennedy, els fets de 1714 o l’epidèmia de l’Ebola.

Aquest dimecres dia 7 de gener a les 9 del vespre, alguns dels protagonistes de l’informatiu, acompanyats de dos dels professors de les optatives, l’Estel Paloma i l’Alberto Palacios, van presentar el seu treball al programa Pantalla Oberta de m1tv. Van explicar el procés de creació del telenotícies, des de la selecció de les notícies que hi apareixerien fins a la gravació que es va fer als estudis de m1tv. Les notícies les escollien els alumnes i els professors s’asseguraven que fossin vàlides i controlaven el procés de creació del guió i els temps. Els nois i noies s’encarregaven de tot: del guió, l’attrezzo, l’escenificació, etc. Però els professors van ser els encarregats de fer el muntatge final. De cara l’any vinent, però, volen que l’alumnat també s’encarregui d’aquesta última part d’edició i producció. Enguany, hi han dedicat un mínim de dues hores setmanals durant tot el primer trimestre i treballaven conjuntament els 45 alumnes amb els tres professors, l'Estel, l'Alberto i la Dolors Tomàs.

Eduard de Miguel va explicar que s’hi va presentar voluntari perquè li faria molta il•lusió dedicar-se a presentar la secció d’esports del telenotícies. Va assegurar que, tot i que no coneixia el món de la televisió, va ser una experiència molt divertida i enriquidora.

La Laia Montesinos va ser l’encarregada de conduir i presentar la notícia sobre el 1714 i va tenir l’oportunitat d’entrevistar Rafael Casanova abans de la caiguda de Barcelona. I en Pau Masip i en Pol Ramon van explicar la seva experiència com a corresponsals a Betlem per cobrir el naixement del nen Jesús.

Tant l’Estel Paloma com l’Alberto Palacios van assegurar que aquestes experiències innovadores d’aula on els alumnes puguin treballar molts camps (des de la història, les TIC o les llengües) permeten que l’aprenentatge sigui molt més dinàmic i significatiu. L’alumnat confirma que ha estat un projecte creatiu, inclusiu i valoren molt la llibertat que han tingut per dur-lo a terme.

Cliqueu el següent enllaç si voleu veure el reportatge emès a m1tv amb alguns dels seus protagonistes.

Aquí teniu l'informatiu:
Telenotícies