Alumnes de l’escola participen en unes jornades de formació audiovisual a l’ESCAC

Les jornades s’han celebrat el 19, 21 i 22 de gener a Terrassa
Han realitzat tallers d’il•luminació, escenografia, vestuari, guió, direcció, entre d’altres
Hi han assistit alumnes no només de Mataró, sinó també de Barcelona, Sitges, Terrassa i Caldes de Montbui

Què hi ha darrere dels muntatges cinematogràfics que veiem a les grans pantalles o a la televisió? Quin és el paper de la publicitat o com fer un guió i triar el millor vestuari d’època? Aspectes rellevants del món del cinema que els professors de l’ESCAC han transmès a 400 alumnes de l’Escola Pia de Catalunya en tres jornades magistrals de formació que han inclòs sessions teòriques, pràctiques i una visita guiada per l’Escola del Cinema.

Aquestes Jornades Formatives Audiovisuals s’emmarquen dins la Mostra Audiovisual que organitza l’Escola Pia de Catalunya, amb la col•laboració de l’ESCAC, des de fa cinc anys. Aquesta mostra recull i dóna a conèixer els treballs més destacats i produïts pels estudiants en quatre àmbits: publicitat, ficció, documental i videoart. Entre els seus objectius hi ha estimular l’interès pel món audiovisual entre els nois i noies i fomentar la creativitat.

Durant tres dies, el 19, 21 i 22 de gener, alumnes de Barcelona, Caldes de Montbui, Mataró, Sitges i Terrassa, han pogut gaudir de sessions teòriques i pràctiques impartides per professors de l’ESCAC i professionals del sector, que ofereixen tallers com publicitat, il•luminació, escenografia, vestuari, muntatge, direcció, guió o so, a més d’una visita guiada per les instal•lacions de l’Escola de Cinema.

La col•laboració entre l’Escola Pia de Catalunya i l’ESCAC engloba tota la Mostra Audiovisual, que enguany porta per lema SuperAcció i que compta, com a premis pels guanyadors, amb unes beques proporcionades per l’Escola del Cinema per participar en els cursos de la SummerSchool, i amb l’assistència d’un dia a un rodatge real.

Les jornades s’han celebrat el 19, 21 i 22 de gener a Terrassa