Alumnes de l'optativa de periodisme visiten Catalunya Ràdio

El passat dilluns 26 de gener del 2015 els alumnes de l’optativa de 4t de periodisme vam visitar les instal•lacions de Catalunya Ràdio.

El dia va començar amb un esmorzar casolà i tranquil i, un cop amb la panxa plena, ens vam dirigir cap a l’edifici de Catalunya Ràdio. Allà vam poder visitar les instal•lacions acompanyats d’una hostessa que ens ho anava explicant tot. Vam recórrer tots els passadissos, les redaccions dels diferents departaments i, finalment, els locutoris. El locutori és la sala on els periodistes fan els programes en directe, i vam poder aprendre com funcionen. Ens van explicar, per exemple, que si tenen tos, hi ha un botó per prémer perquè no se senti. Molt curiós. Tot seguit vam poder fer un tastet de ràdio. Sis voluntaris van llegir una notícia i es va gravar perquè la poguéssim escoltar després. I la veritat és que va sortir molt bé!

Durant una hora vam ser els privilegiats oients que vam veure en directe el programa del Matí de Catalunya Ràdio de la Mònica Terribas. Vam riure amb l’Enigmàrius d’en Màrius Serra i vam aprendre molt de les sàvies paraules d’un historiador. El plat fort, però, va ser el col•loqui sobre el futbol. Van parlar d’una obra de teatre que barreja dansa i futbol i que plasma l’harmonia dels jugadors del Barça amb les coreografies de la dansa.

Perquè el dia fos més rodó, a la sortida ens vam topar amb la Laia Sanz, que enguany ha quedat 9a al Dakar contra tot pronòstic. Molts de nosaltres ens vam a apropar a ella per poder fer-nos una foto de record, d’un dia que per a molts pot decidir el seu futur de periodista.

Laia Montesinos Batlle, 4t D

Laia Montesinos Batlle, 4t D