Júlia Valera i Laura Olivella guanyen el premi Recerca Jove de treballs de recerca

La Júlia Valera i la Laura Olivella són dues exalumnes de l’escola que l’any passat cursaven 2n de batxillerat. Recentment s’ha sabut que han guanyat els Premis Recerca Jove pels seus treballs de recerca.

Tant la Júlia com la Laura ja havien estat premiades anteriorment per aquests treballs, cosa que demostra la bona feina feta i la implicació i dedicació de les dues estudiants.

El treball de la Júlia, que porta per nom Nanotecnologia: la medicina del futur i que ha estat tutoritzat per l’Anna Maristany, consisteix en el desenvolupament de biosensors fets a partir de nanopartícules d’or i que serveixen per ajudar a la diagnosi, per exemple, del càncer. Aquest treball ja havia guanyat el premi Exporecerca Jove.

El de la Laura, en canvi, va rebre el premi Tecnologia concedit per la Universitat Ramon Llull pel seu treball de recerca Wolf Howl: New Experience. En aquest treball, tutoritzat per en David Cambray, la Laura fa el disseny d'una muntanya russa tot explicitant la física que la regeix.