Les classes flipades arriben a primària

Des de fa uns dies per les classes de 5è de primària de l’escola es respira aire “Flipped” a l’assignatura de socials.

Amb la intenció d’innovar i aconseguir un procés d’ensenyament-aprenentatge centrat en l’estudiant i utilitzant les TIC, els mestres han volgut orientar el tema de la Hidrografia de Catalunya cap a aquesta metodologia que cada vegada anem i anirem sentint més a parlar, les "Flipped Classroom".

Aquesta metodologia, també coneguda com a "classe invertida", es basa en treballar la teoria a casa amb l’ajuda de diverses eines TIC i fer la pràctica a l’escola a través del treball en grup i considerant l’aula un espai d’aprenentatge on el mestre adquireix un rol acompanyant i facilitador. D’aquesta manera, si els alumnes vénen a l’aula amb els conceptes teòrics bàsics assimilats, es pot anar més enllà i la pràctica s’enriqueix fruit de la interacció entre l’alumnat i el suport del mestre.

Per ara, els alumnes han vist un primer vídeo relacionat amb el vocabulari inicial de l'hidrografia i el feedback rebut ha estat molt positiu! Els alumnes han respost molt bé i els agrada i els crida l’atenció aquesta nova metodologia, però el més important és que han entès la teoria explicada i, gràcies a això, la pràctica ha pogut ser més profitosa.

Aquesta experiència “Flipped” no volem que es quedi en una experiència únicament, i per això farem una petita investigació per tal de conèixer quines són les percepcions i opinions dels alumnes que aprenen mitjançant aquesta experiència. Els resultats seran publicats posteriorment i els podreu visualitzar.

Així doncs, continuarem treballant amb aquest projecte tant engrescador i motivador per als alumnes. Si voleu seguir l’actualitat del tema ho podeu fer a través del hashtag del Twitter #flippedstanna. Penseu que els vostres comentaris i opinions ens són molt útils per millorar constantment!