TV3 a l’escola per veure les Flipped Classroms

Els alumnes de segon de batxillerat de la matèria d’Història de l’Art vam ser els protagonistes d’una notícia de TV3 sobre les tecnologies a l’aula.

Un càmera i una periodista dels telenotícies TV3 van venir dilluns dia 9 de març a l’escola per mostrar com s’utilitzen les tecnologies en l’educació d’avui en dia, a partir de les classes d’en Manel Trenchs, professor d’Història i Història de l’Art del centre, que des de fa anys inclou les noves possibilitats que ha portat l’avenç en les tecnologies i l’Internet.

Tot i les nombroses incursions del professor en el món de les tecnologies educatives, la gravació s’ha centrat en el fenomen de les Flipped Classrooms (classes invertides que parteixen del visionat de l’alumnat d’un vídeo que el professor ha generat i que s’ha de comentar posteriorment a la classe) però ha tocat també el web d’intercanvi de materials educatius Quizlet i l’eina-joc tipus test Kahoot.

La sessió ha començat a un quart de 12 i ha volgut comprimir la feina que fem durant tot el curs en una hora de gravació (tot i que només se n’emetran un o dos minuts). La classe simulada ha començat amb el vídeo flipped de la Llibertat guiant el poble de Delacroix. A partir d’aquí, els alumnes ens hem col•locat formant mig cercle i hem imitat una posada en comú de totes les qüestions que es plantejarien si ens trobéssim en una classe normal. La segona activitat que s’ha gravat ha estat el treball en grups (en taules de quatre) en què havíem de respondre unes preguntes a partir del Quizlet, una de les eines d’aprenentatge en línia. Per acabar, hem jugat al Kahoot, i d’aquesta manera hem permès que la càmera enregistrés el bon ambient que es genera a la classe.

Ja amb totes les imatges preses, els periodistes han escollit un alumne per simular el visionat d’una Flipped Classroom  i també han entrevistat cinc alumnes per conèixer (i emetre) la seva opinió sobre la forma de fer la classe d’en Manel.

Maria Bombardó

Maria Bombardó