Quatre alumnes de batxillerat participen a les XI Jornades Científiques

El divendres 20 de març es van celebrar al Tecnocampus les XI Jornades Científiques de Mataró on quatre alumnes de 2n de batxillerat de la nostra escola van exposar els seus treballs de recerca.

En Jan Albert i en Carles Agustí van exposar el seu treball L’aiguamel, el nèctar dels déus. Aquest treball sobre la fermentació i el most de diferents begudes alcohòliques compara els processos d’elaboració i fermentació en diferents indústries.

Com a part pràctica, en Jan i en Carles van poder elaborar la seva pròpia aiguamel, seguint tot el procés artesanalment i comparant la seva fermentació en una temperatura baixa controlada i en temperatures altes. Van obtenir bons resultats i podem corroborar les hipòtesis plantejades al principi del treball.

Per la seva banda, en Pol Batiste i l’Erik Batiste van presentar el seu treball Observats per la radiació electromagnètica. Un treball vinculat a l’electromagnetisme i els seus efectes sobre els éssers vius, en concret sobre la progènesi d’una espècie de mosca, la Drosophila Melanogaster.

El seu treball, com la resta, va constar d’una part teòrica i una de pràctica. En aquesta darrera, en Pol i l’Erik van poder aplicar amb tot detall i amb rigorositat el mètode científic, utilitzant els seus coneixements i les tècniques que tenien al seu abast per poder comprovar que la seva hipòtesi inicial sobre l’afectació de les ones electromagnètiques en la progènesi de la Drosophila era visible.