Tres alumnes d’ESO i Batxillerat a l’HP Code Wars de Barcelona

Aquest dissabte dia 7 en Pol Ramon, en Pau Masip i en Joan Vinyals han participat al primer concurs de programació que Hewlett Packard organitza a Europa, i que es feia simultàniament a Sant Cugat i a Newcastle (Regne Unit).

La prova es va fer a les instal•lacions que HP té al Vallès: més de 300 alumnes participants entre 13 i 18 anys, més de 60 professors, i 80 voluntaris de la pròpia empresa.

A l’inici del concurs, els organitzadors lliuraven als participants una llista amb problemes que ells havien de resoldre a través de l’ordinador i creant programes. Els grups podien triar entre tres llenguatges de programació i havien d’anar lliurant els programes solució a través d’una connexió a la intranet de l’empresa. Un cop els havien lliurat, deu jutges s’encarregaven d’anar-los avaluant.

Mentre els alumnes competien, els professors van tenir ocasió de compartir opinions entre ells i amb els directius d’HP sobre la importància de la programació, la demanda creixent de tècnics per part de les empreses, i la necessitat que té el nostre país de persones formades en formació professional i enginyeries.

Un cop acabada la competició, es va fer un dinar de pícnic, una sessió de castellers amb els minyons de Terrassa, una demostració de la impressora de mida gran més ràpida del mercat, un entorn d’escaneig 3D integrat en una estació de treball gràfic, el repartiment de premis i la cloenda per part del CEO de HP i la consellera d’ensenyament Irene Rigau.

Tothom que va voler va poder visitar l’empresa i els departaments de recerca.

Manel Moragas

Tothom que va voler va poder visitar l’empresa i els departaments de recerca.

Manel Moragas