L’Escola Pia i l’ESCAC celebren la V Mostra Audiovisual a Mataró

Per cinquè any consecutiu, l’Escola Pia de Catalunya celebra la Mostra Audiovisual. Aquest certamen premia els treballs de l’alumnat d’ESO i batxillerat en les categories d’Animació, Ficció, Documental, Vídeoart i Espot, en col•laboració amb l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). Enguany, s’hi han presentat més de 100 treballs de tot Catalunya.

Dijous 28 de maig se celebrarà una gala en la qual s’atorgaran els premis als millors treballs audiovisuals de l’alumnat de l’Escola Pia de Catalunya. El jurat professional presidit per Josep Maixenchs, director de l’ESCAC, comptarà també amb Julio Paredes, director general d'Estratègia i Comunicació de TIEMPO BBDO; David Albareda, vinculat a OHM:TV, empresa distribuïdora de formats i programes de TV; Narcís Naudí, periodista i guionista; Jordi Egea, soci-fundador de la productora SMILEFILMS; Rubén de Eguía, actor; Luis R. Álvarez, productor d’Animació i Espots, i el productor Aritz Lekuona.

Els finalistes en la categoria de Vídeoart són Pinkmess, Breathe, Colour i 2 (de l’Escola Pia Nostra Senyora) i Visceral (Escola Pia Santa Anna-Mataró). En la categoria d’Animació, s’han preseleccionat 120 Aniversari Escola Pia Sarrià (Escola Pia Sarrià) i Jana (Escola Pia Nostra Senyora). Sarrià. Vivències i Records i Conviure amb el càncer (Escola Pia de Sarrià), són els dos documentals finalistes. En ficció, opten al primer premi Blau (Escola Pia Igualada), Ziel 2, L’Altra porta  i Wet Sand (Escola Pia Santa Anna-Mataró), Una sonrisa, por favor (Escola Pia Nostra Senyora) i Tempo (Escola Pia de Sarrià). Per últim, en la categoria d’Espot, han quedat finalistes: Be creative, Despiértate i Stop, think and live (Escola Pia de Sarrià), No seas caballo (Escola Pia Balmes), Zero (Escola Pia Santa Anna-Mataró).

Els finalistes seran visionats durant la gala i el jurat atorgarà un premi per cada categoria, que consistirà en una beca per participar en un curs de Summer School de l’ESCAC. Però el públic també podrà votar els projectes que més li agradin. Tots els finalistes podran participar en una sessió especial de rodatge d’un dia a l’ESCAC.

Podeu trobar tota la informació a mostraaudiovisual.escolapia.cat

Podeu trobar tota la informació a mostraaudiovisual.escolapia.cat