A 3r d'ESO calculem el perímetre i el radi de la Terra

Aquest mes de setembre, els alumnes de 3r d’ESO hem participat en el PROJECTE ERATÒSTENES des de la matèria de naturals i amb el suport de l’assignatura de matemàtiques.

Aquest projecte internacional, organitzat per la Universitat de Buenos Aires, el Laboratori Pierre Auger, la Universidad Tecnológica Nacional de Mendoza (Argentina) i l’Asociación Física Argentina, té com a objectiu calcular el perímetre i el radi de la Terra utilitzant el mètode que va idear fa 2250 anys Eratòstenes de Cirene, científic i matemàtic grec.

La part fonamental de l’experiència va ser mesurar la longitud de l’ombra d’un gnòmon durant el migdia solar prop de l’equinocci de tardor. Les mesures es van fer els dimecres 16 i 23 de setembre al migdia al pati de l'edifici de Mar.