Dia internacional de la filosofia - primària

Avui és el dia internacional de la filosofia i a primària tenim ganes de celebrar-ho!

La nostra escola forma part del programa IREF (Innovació i Recerca per a l’Ensenyament de la Filosofia) que promou la proposta educativa Filosofia 3/18 per incentivar l’estudi de la filosofia a tots els nivells educatius. L’objectiu final és enfortir la capacitat cognitiva i reflexiva, ensenyar a pensar i desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants.

A primària ja fa gairebé 20 anys que ens vam implicar en aquest projecte. A més, aquest curs ens hem adherit a Filoscoles que també promou el grup IREF. Filoscoles és una xarxa de centres educatius que treballen el projecte Filosofia a les seves aules per tal que l'alumnat esdevingui més acurat, crític i creatiu en la seva vida personal i col·lectiva.

Per celebrar aquest dia, que es commemora cada tercer dijous de novembre, us deixem unes imatges perquè veieu com treballem la filosofia a primària i un vídeo que explica molt bé la utilitat de fer filosofia a les escoles.

Filosofant a CI

Filosofant a CS

«En la celebración del Día Mundial de la Filosofía subyace la convicción de que la filosofía puede aportar una contribución fundamental al bienestar humano, el análisis de la complejidad y el fomento de la paz.»
Irina Bokova, directora general de la UNESCO

Filosofant a CI