En Marc Parera explica la seva experiència a Think Big

Des de l’assignatura d’Emprenedoria i Innovació de 2n de Batxillerat estem elaborant un projecte social que dura tot el curs. El nostre grup (format per en Pol Calvó, l’Oriol Fraxanet, en Ferran Guinart i jo, Marc Parera) el va presentar en un concurs d’emprenedoria juvenil organitzat per Telefònica anomenat Think Big. Els projectes seleccionats tenen l’oportunitat de viatjar a Buitrago del Lozoya (Madrid) per rebre formació i conèixer un mentor que els ajudarà durant sis mesos. Nosaltres vam ser l’únic projecte seleccionat de l’escola, però només un membre del grup podia assistir-hi.

El nostre projecte anomenat Class for Cash or Class (CCC) neix a partir d’un problema que hem detectat en el nostre entorn escolar i que observem cada dia: el fracàs escolar. Aquest fet, que sobretot incrementa durant els anys de batxillerat, provoca que alumnes que els alumnes, dia rere dia, veuen més difícil passar de curs i arribar a assolir els seus objectius. Això genera frustració que en molts casos acaba amb l’abandonament dels estudis. Aquí és a on nosaltres volem ajudar. A través d’un portal a Internet on els estudiants d’una escola es poden posar d’acord entre ells per fer-se classes particulars uns als altres, aconseguim solucionar aquest problema a la vegada que impulsem la col•laboració entre estudiants. Ens vam adonar que la solució la tenen ells mateixos, nosaltres només els ho posem a l’abast.




EXPERIÈNCIA THINK BIG:
Vaig agafar l’AVE direcció Madrid el divendres al matí i a la tarda ja estava a una escola privada de Buitrago del Lozoya preparat pel cap de setmana que m’esperava, on més del nostre, s'hi havien presentat més de 300 projectes. El primer que vaig haver de fer va ser presentar el meu projecte mitjançant un Elevator Pitch, on només em donen un minut per exposar-lo davant de 20 mentors i 20 joves emprenedors. Vaig aconseguir cridar l’atenció d'un d’ells, el que actualment és el nostre mentor, en Antoni Prim. Tal com ens van dir, ara és part del nostre projecte i ens acompanyarà durant aquests sis mesos per tal que el nostre projecte pugui tenir èxit. A més, disposem d’un finançament de 400 euros per cobrir qualsevol despesa.

 

El segon dia, va constar únicament de classes de formació per ajudar-nos en el projecte. Vaig poder triar aquelles que més ens convenien: “Com fer una campanya de captació”, “Xarxes socials per a principiants”, “Monetització d’una pàgina web”, “Global Trends” i “Coneix el teu client”. Totes van ser molt interessants i plenes d’informació que ara podem aplicar al projecte.

Finalment, l’últim dia vam fer un Crowdlearning que va consistir a deixar obertes tres sales d’actes on la gent que volia explicar més sobre qualsevol cosa relacionada amb el món de l’emprenedoria podia fer-ho.  Jo vaig assistir-hi per poder escoltar aquelles que més em cridaven l’atenció, tot i que totes em semblaven molt interessants.


Vaig conèixer molta gent de tot Espanya, entre els quals uns catalans d’una escola de Girona. Encara avui estic en contacte amb gent d’altres llocs com Tenerife, Madrid o el País Basc, per si en algun moment necessitem ajuda mútua, que en el fons era l’objectiu de l’esdeveniment . A més va ser molt reconfortant veure que tothom se sorprengués que gent tan jove tingués idees emprenedores,  ja que la majoria dels participants passaven dels 20 anys i s’agraïa molt que et donessin els seus consells. A més, entre cada activitat hi havia una xerrada inspiradora de gent professional que es guanya la vida emprenent, i de casos d’èxit d’empreses que han sortit d’aquest concurs en anys anteriors.


Des de l’assignatura d’Emprenedoria i Innovació de 2n de Batxillerat estem elaborant un projecte social que dura tot el curs. El nostre grup (format per en Pol Calvó, l’Oriol Fraxanet, en Ferran Guinart i jo, Marc Parera) el va presentar en un concurs d’emprenedoria juvenil organitzat per Telefònica anomenat Think Big. Els projectes seleccionats tenen l’oportunitat de viatjar a Buitrago del Lozoya (Madrid) per rebre formació i conèixer un mentor que els ajudarà durant sis mesos. Nosaltres vam ser l’únic projecte seleccionat de l’escola, però només un membre del grup podia assistir-hi.

El nostre projecte anomenat Class for Cash or Class (CCC) neix a partir d’un problema que hem detectat en el nostre entorn escolar i que observem cada dia: el fracàs escolar. Aquest fet, que sobretot incrementa durant els anys de batxillerat, provoca que alumnes que els alumnes, dia rere dia, veuen més difícil passar de curs i arribar a assolir els seus objectius. Això genera frustració que en molts casos acaba amb l’abandonament dels estudis. Aquí és a on nosaltres volem ajudar. A través d’un portal a Internet on els estudiants d’una escola es poden posar d’acord entre ells per fer-se classes particulars uns als altres, aconseguim solucionar aquest problema a la vegada que impulsem la col•laboració entre estudiants. Ens vam adonar que la solució la tenen ells mateixos, nosaltres només els ho posem a l’abast.




EXPERIÈNCIA THINK BIG:
Vaig agafar l’AVE direcció Madrid el divendres al matí i a la tarda ja estava a una escola privada de Buitrago del Lozoya preparat pel cap de setmana que m’esperava, on més del nostre, s'hi havien presentat més de 300 projectes. El primer que vaig haver de fer va ser presentar el meu projecte mitjançant un Elevator Pitch, on només em donen un minut per exposar-lo davant de 20 mentors i 20 joves emprenedors. Vaig aconseguir cridar l’atenció d'un d’ells, el que actualment és el nostre mentor, en Antoni Prim. Tal com ens van dir, ara és part del nostre projecte i ens acompanyarà durant aquests sis mesos per tal que el nostre projecte pugui tenir èxit. A més, disposem d’un finançament de 400 euros per cobrir qualsevol despesa.

 

El segon dia, va constar únicament de classes de formació per ajudar-nos en el projecte. Vaig poder triar aquelles que més ens convenien: “Com fer una campanya de captació”, “Xarxes socials per a principiants”, “Monetització d’una pàgina web”, “Global Trends” i “Coneix el teu client”. Totes van ser molt interessants i plenes d’informació que ara podem aplicar al projecte.

Finalment, l’últim dia vam fer un Crowdlearning que va consistir a deixar obertes tres sales d’actes on la gent que volia explicar més sobre qualsevol cosa relacionada amb el món de l’emprenedoria podia fer-ho.  Jo vaig assistir-hi per poder escoltar aquelles que més em cridaven l’atenció, tot i que totes em semblaven molt interessants.


Vaig conèixer molta gent de tot Espanya, entre els quals uns catalans d’una escola de Girona. Encara avui estic en contacte amb gent d’altres llocs com Tenerife, Madrid o el País Basc, per si en algun moment necessitem ajuda mútua, que en el fons era l’objectiu de l’esdeveniment . A més va ser molt reconfortant veure que tothom se sorprengués que gent tan jove tingués idees emprenedores,  ja que la majoria dels participants passaven dels 20 anys i s’agraïa molt que et donessin els seus consells. A més, entre cada activitat hi havia una xerrada inspiradora de gent professional que es guanya la vida emprenent, i de casos d’èxit d’empreses que han sortit d’aquest concurs en anys anteriors.