FP fa un gran acte per relacionar empreses de la comarca

El passat mes de gener l’Escola Pia de Mataró va presentar el projecte Sesame, una iniciativa que promou la mentoria de les empreses a joves estudiants.

Aquest projecte, que funciona ja a 6 països europeus, impulsa la relació entre empreses i estudiants universitaris i d’FP amb l’objectiu que surtin nous projectes d’emprenedoria social. Cada estudiant té la finalitat de crear la simulació d’una nova empresa de fins socials i, per aconseguir-ho, una empresa real l’ajuda i l’assessora per fer-ho realitat.

Els alumnes de l’escola que s’han acollit al projecte són del cicle mitjà d’informàtica i també es pretenia que aquesta forma de treballar amb mentors els pogués ajudar en el desenvolupament de les seves habilitats i coneixements a fi de millorar el creixement personal i professional. A més, també els ha aportat lideratge i adquisició d’experiències vivencials que els han ajudat a aconseguir experiència.

Ara, i coincidint amb el final de curs, s'ha tancat aquest projecte i n'hem fet una valoració amb les empreses que s’hi han implicat. Per això, l’escola va organitzar un gran esdeveniment que es va celebrar aquest 14 de juny a l’hotel Atenea de Mataró on alumnes i empreses van poder compartir les seves experiències. A més, vam comptar amb la presència i xerrada de l’expert en responsabilitat social, Josep Maria Canyelles. Però no només això. També van ampliar-ho per convertir aquesta festa en un punt de trobada entre empreses de la comarca, que, a més de conèixer Sesame van poder fer contacte i Networking els uns amb els altres.