Mataró organitza un curs d'eines per a l'acompanyament dels fills

Dins el programa Eduquem en família, de la Diputació de Barcelona, aquest any l'Ajuntament de Mataró organitza el curs:

EINES PER L’ACOMPANYAMENT DELS TEUS FILLS I FILLES, a càrrec de l’Ana Isabel del Río, pedagoga i màster en educació per la ciutadania i en valors.

El taller dóna eines a les famílies: deures, habilitats socials, intel·ligència emocional, lectura, comunicació, estil educatiu, vincle amb els fills i filles, gestió de l’estrès,... és una mirada quasi de 360 graus a tota allò que afecta el rendiment acadèmic.

El curs és els dies 29 de novembre i 1 de desembre, de 18:30h a 20:30h, a la Biblioteca Antoni Comas (c/ Prat de la Riba, 110). Cal inscripció prèvia: http://scur.cat/9HDH4E  o al telèfon 937582331.

Per a famílies i representants d’AMPA/AFA, i qualsevol altra persona vinculada a les comunitats educatives dels centres educatius.

Tal i com diu la ponent:

“ La formació de les famílies impacta directament en el benestar, la motivació i el rendiment acadèmic de fills i filles. La formació dóna eines i estratègies, però també és fonamental l’intercanvi d’opinions, dubtes i dificultats amb altres famílies. Aquest intercanvi calma, nodreix els vincles entre persones, fet que augmenta el capital social de les escoles. L’augment del capital social, de les xarxes de relació i cura, de les relacions de confiança, són un eix clau a la vida de totes les persones. L’impacte de la millora incideix en el rendiment acadèmic, el benestar personal de tothom (alumnes, famílies, docents, treballadors dels centres, comunitat) i també en la salut física (a través de la reducció de l’estrès). En definitiva, els principals beneficiats de la formació de famílies és l’alumnat del centre, però també té impacte en el centre, en les relacions amb les famílies i l’augment de la implicació.”

Tal i com diu la ponent: