Celebració del DENIP 2017

Aquest any, els alumnes de l'escola hem celebrat el DENIP per separat. Cada edifici ha organitzat un acte per commemorar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau en record de la mort de Gandhi.

Infantil:
Els nens i les nenes de P5, amb les mestres de música i les d’anglès, hem cantat la cançó “Light a candle for Peace”. Cada nen d’infantil ha fet un espelma i cada classe ha creat una cadena d'espelmes que hem penjat a l'escala del pati perquè les pugui veure tothom. A la tarda, les canviarem de lloc i les farem penjar pel forat de l’escala i així ens quedarà un record uns quants dies.

Primària:
A primària hem fet un camí cap a la pau, amb la no violència i així "Junts arribem més lluny". Hem treballat, sobretot, els símbols de la petjada i el camí. A les tutories prèvies hem conegut més la figura de Gandhi i el seu missatge de pau, així com el sentit del DENIP. Els alumnes han fet unes petjades on han escrit i dibuixat els seus desitjos de pau i el seu compromís per fer camí plegats. A l'acte d'avui hem fet un mural amb unes petjades fent un camí cap a la Pau. Hem llegit el manifest i junts hem cantat "Junts arribem més lluny" i una cançó en anglès.

Mar:
A Mar, els alumnes han treballat el sentit del DENIP i el lema en una tutoria i en un acte conjunt. El fil conductor és que només amb la pau podem arribar més lluny, que aquest és el camí que hem de fer. A la tutoria, ens hem preguntat sobre els veritables motius dels conflictes i les guerres, sobre la falses diferències entre els éssers humans, sobre la solidaritat necessària amb els que pateixen la barbàrie i l'èxode.
Els alumnes han escrit la seva conclusió i compromís en unes petjades que, juntes, formen el camí de la pau a cada classe. I dues petjades grans de cada classe composaran un gran mural d'un camí de pau de tots els alumnes de secundària. A l'acte conjunt hi ha hagut una estona de reflexió, hem escoltat el manifest i hem gaudit de la música en directe.

Visita a l'Ajuntament:
Alumnes i professors representants de les etapes hem anat aquest migdia a l'Ajuntament a presentar a l'Alcalde els nostres manifestos i li hem explicat com hem celebrat el DENIP i quin és el nostre compromís.

Infantil:

Primària: