Xerrada sobre bots als alumnes de GS d'informàtica

Ahir dimarts 14 de febrer, en Santiago Porras, Mobile & Cloud Experience Lead de l’empresa ENCAMINA, va oferir una xerrada sobre bots als alumnes de primer de curs dels cicles formatius de grau superior de DAM i DAW.

Els bots són aplicacions que es comuniquen amb els usuaris i permeten realitzar accions automatitzades i desateses, com respondre a certes paraules claus, realitzar accions, etc. utilitzant els canals de missatgeria com Skype o Telegramc.

A la primera part de la xerrada, en Santi va explicar què és un bot, la seva finalitat i com es poden desenvolupar utilitzant la plataforma Microsoft Bot Framework i Azure. Va explicar alguns casos d’ús i la tecnologia de reconeixement de llenguatge que hi ha al darrere LUIS (Language Understanding Intelligent Service).

A la segona part, va fer una demostració pràctica de com es crea un bot i en va mostrar un exemple: com es comunica amb un client per tal de recollir els detalls d’una comanda de pizza.