Vespres de Santa Anna - Puig i Cadafalch, alumne de l'escola

Dijous dia 30 de març, la nostra escola té el plaer de formar part dels actes commemoratius del 150è aniversari del naixement de Puig i Cadafalch. Aquest cèlebre arquitecte i polític, del qual també se celebra el centenari del seu nomenament com a president de la Mancomunitat de Catalunya, té les seves arrels a la ciutat de Mataró i va ser alumne de l’Escola Pia Santa Anna.

Pels mataronins és un orgull que una de les personalitats més destacades de la Catalunya contemporània sigui de la nostra ciutat i, com a escolapis, li tenim una gran estima per haver estat alumne de la nostra escola de Santa Anna.

Aquest proper dijous dia 30, el pare escolapi Joan Florensa ens parlarà del pas de Puig i Cadafalch per la nostra escola. Us esperem a l’aula polivalent de l’edifici de Mar (c. Sant Agustí, 59) a partir de les 7 de la tarda.

Fem escola, fem ciutat.

Josep Puig i Cadafalch estudià el batxillerat a l’Escola Pia de Santa Anna. D’entre els diversos mestres que va tenir, sempre va recordar de manera especial el pare Francesc Sallarès, el professor de filosofia de qui va aprendre un humanisme cristià.

L’Escola Pia va estar present al llarg de la seva vida. Tornà més d’una vegada a l’escola quan era estudiant universitari, va ser soci de l’Acadèmia Calassància de Barcelona i un dels fundadors de l’Associació d’Antics Alumnes de Santa Anna.

Va mantenir contactes amb escolapis, de manera que podem dir que sempre existí una relació entre les dues parts.

Joan Florensa

Fem escola, fem ciutat.