Somriures Conjunts - voluntariat a l'Hospital de Mataró

El projecte solidari Somriures Conjunts neix en una classe de l’optativa de 4t d’ESO de l’Escola Pia de Mataró. El que havia de ser un projecte d’aula ha esdevingut una realitat gràcies a la iniciativa d’aquestes 10 estudiants que s’han posat d’acord per iniciar aquest projecte original i innovador i que té la noble finalitat d’acompanyar els nens i nenes malalts que han de fer estades a l’hospital.

L’objectiu és crear una xarxa de voluntaris de la ciutat que tinguin ganes de participar-hi i que estiguin disposats, sempre partint del temps de què disposa cadascú, a passar estones a l’hospital i acompanyar els més petits.

La Mariona, la Neus, la Júlia, l’Adriana, la Núria, l’Andrea, la Gala, la Natàlia, l’Ènnia i la Marta, acompanyades del seu professor, Carlos Guillén, s’han reunit amb l’Hospital de Mataró per posar fil a l’agulla i començar el projecte com més aviat millor.

“La nostra idea és aconseguir el màxim de volum de voluntaris per poder fer tot tipus d’activitats per tal que els pacients es trobin a gust, somriguin i puguin deixar de pensar, encara que sigui per una estona, en els seus problemes personals” comenten les noies del projecte. A través dels jocs, explicar contes, la màgia o les manualitats, volen aconseguir que els nens i nenes de l’hospital passin una estada més amena.

Somriures Conjunts té una pàgina web on, a més de l’explicació del projecte, també hi ha el formulari per inscriure’s al voluntariat.

Altres hospitals han dut a terme projectes similars i sempre han tingut molt bona acollida. És per això que les creadores de Somriures Conjunts estan convençudes que podran contagiar el seu somriure als infants que més ho necessiten i que la solidaritat que elles promouen s’escamparà per tota la ciutat.

Escolteu l'entrevista que els van fer a Mataró Ràdio

Escolteu l'entrevista que els van fer a Mataró Ràdio