Casos excepcionals de dedicació intensiva de l’esport

Es convalidarà l’àrea d’educació física en aquells casos en què l’alumnat d'ESO demostri una pràctica intensiva de l’esport. La comissió d’atenció a la diversitat esportiva (CADE) del centre pot proposar un Pla Individualitzat (PI) que comporti el reconeixement de la matèria d’educació física  i d’algunes optatives encara que l’alumne/a no disposi de l’acreditació ARC (esportista d'alt rendiment). Aquesta informació no serveix per als alumnes que l'any passat ja vau demanar el reconeixement de la matèria.

Documentació que cal presentar a la secretaria de l’escola:
- Sol•licitud signada pel pare, mare o representants legals de l’alumne/a (document on sol·liciteu a l'escola la vostra voluntat de reconeixement de la matèria d'educació física per pràctica intensa de l'esport).
- Certificat del club o entitat reconeguda per la federació. En aquest document hi han de constar:
   a. Les hores d’entrenament setmanal i les de cap de setmana.
   b. Les dades del centre esportiu i de la persona responsable dels entrenaments.
   c. La signatura de la coordinació, direcció o presidència de l’entitat, a més del segell del club.
- Certificat que acrediti la categoria i el grup de competició en què l’alumne/a es troba federat durant el curs actual.
- Certificat de participació en un campionat amb la selecció catalana i/o espanyola durant el present any o el curs anterior, si s’escau, o les hores d’entrenament amb les federacions.
- Altres mèrits esportius que ajudin a valorar mèrits de pràctica intensa de l’esport:
    a. Campionats internacionals.
    b. Títols aconseguits dins de les federacions pertinents.
    c. Desenvolupament esportiu dins del club.
    d. Acreditacions de seleccions comarcals o provincials.
    e. Altres.

Per poder optar a aquesta convalidació, en primer lloc s’analitzarà la documentació aportada i, en segon lloc, caldrà que l’alumne/a superi les proves físiques determinades per l’escola.

Les proves físiques que determinen les competències esportives bàsiques per sol•licitar la convalidació són la course navette, un circuit en bicicleta i nedar 100 metres crol. L’escola recordarà a les famílies la data i hora d’aquestes proves físiques i, en cas que l’alumne/a no s’hi presenti, quedarà anul•lat el procés de convalidació. La baremació d’aquestes proves de competències esportives anirà marcada a criteri de l’àmbit d’educació física.

Si l’alumne/a és considerat apte, la CADE concedirà el reconeixement de pràctica intensa de l’esport i es farà el reconeixement de la matèria d'educació física.

Cal presentar la documentació a la secretaria de l'escola abans del 11 d'octubre i, tot i que ja us ho recordarem, el 18 d'octubre farem les proves físiques. Aquesta convocatòria us la comunicarem a través de correu electrònic.

Mentre no es resolgui la sol·licitud i no es convalidi la matèria, tots els aspirants hauran de fer el seguiment habitual de les classes d'educació física.

Documentació que cal presentar a la secretaria de l’escola:
   a. Les hores d’entrenament setmanal i les de cap de setmana.
   b. Les dades del centre esportiu i de la persona responsable dels entrenaments.
    a. Campionats internacionals.
    b. Títols aconseguits dins de les federacions pertinents.
    c. Desenvolupament esportiu dins del club.
    d. Acreditacions de seleccions comarcals o provincials.
    e. Altres.