Taller de consum responsable de jocs i joguines adreçat a les famílies

El Servei de Salut i Consum de l’Ajuntament de Mataró organitza un any més el Taller de consum responsable de jocs i joguines que en aquesta edició presenta dues novetats: la incorporació del treball de les emocions i la programació de cinc xerrades dirigides, principalment, a pares i mares.

En aquest taller es treballen aspectes relacionats amb el consum responsable, la seguretat de les joguines i el màrqueting, sempre sota els valors dels drets humans, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la no-discriminació de persones amb discapacitats i el respecte per l’entorn natural, social i cultural. Durant el curs passat van fer el taller prop de 800 alumnes de 17 centres educatius diferents.

Els objectius d’aquests tallers són els següents:

a) Contribuir a la formació integral de la persona, atenent el desenvolupament de la consciència individual i col•lectiva dels infants en els hàbits del consum responsable, crític i actiu, cercant la informació, la reflexió, la solidaritat i la sostenibilitat en el consum de béns i serveis.

b) El desenvolupament de la capacitat d’exercir una elecció lliure, racional, crítica i saludable dels béns i serveis oferts, i també de fer-ne un ús correcte i responsable.

c) El coneixement dels seus drets i deures, i de la manera d’exercir els drets amb responsabilitat.
Es treballa perquè els alumnes puguin aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes, situacions personals i necessitats de la vida quotidiana relacionades amb el consum, per tal de poder fer un consum reflexiu i conscient de béns i serveis i sostenible des d’un punt de vista de respecte al medi ambient i de la diversitat cultural i socioeconòmica.

Els continguts treballats als tallers amb els alumnes de 5è de primària es volen compartir amb els pares i mares, així com amb totes les persones interessades en el tema. Per aquest motiu, aquest any s’han organitzat cinc xerrades obertes a tota la ciutadania. Les sessions aniran a càrrec de l’equip de psicòlegs del Centre d'Investigació, Formació i Desenvolupament de la Intel•ligència Emocional (CIDIE) Fundació Ramon Rosal i de tècnics de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Mataró.

El calendari de les sessions, amb horari de 19 h a 21 h, és el següent:

-23 d’octubre, Centre Cívic Molins

-30 d’octubre. Centre Cívic Espai Gatassa

-13 de novembre, Centre Cívic Rocafonda

-20 de novembre, Centre Cívic Pla d’en Boet

-27 de novembre, Centre Cívic Cabot i Barba

Els objectius d’aquests tallers són els següents:

El calendari de les sessions, amb horari de 19 h a 21 h, és el següent:

-23 d’octubre, Centre Cívic Molins

-30 d’octubre. Centre Cívic Espai Gatassa