Mataró, anys 30

Entre el 20 de febrer i el 5 de març hem tingut a l'escola aquesta exposició al vestíbul de l'edifici de Mar. L'han visitat tots els alumnes de 2n de batxillerat.

Ho hem organitzat els professors d'Història de 2n de batxillerat, Esteve, Manel i Maria José, amb el suport de la Marta de la Mediateca.

"Mataró anys 30" està organitzada per la Comissió de la Memòria històrica de la gent gran. L’exposició que ens trasllada 75 anys enrere, amb l’objectiu de recuperar la memòria històrica de la nostra ciutat i apropar-la especialment a les noves generacions.

Il•lustrada amb fotografies de l’època i acompanyada de documents i relats de vivències, l’exposició es divideix en cinc eixos temàtics que expliquen els factors clau dels canvis i evolució que els mataronins van viure durant els anys 30.

Eixos temàtics: la població; guanyar-se la vida; el món sindical i associatiu; moviments socials, i escoles, entitats i centres culturals.