Acabem les activitats d'emprenedoria de 3r d'ESO

Ja s'acaba el curs, i és hora de fer balanç de totes les activitats que s'han fet a l'escola, especialment aquelles que són noves. Una d'aquestes ha estat la constitució d'una cooperativa d'alumnes a la optativa d'emprenedoria a 3r d'ESO. L'objectiu principal d'aquesta matèria és que els participants aprenguin a organitzar i gestionar una petita empresa. Van començar aportant cadascú d'ells 5 euros de capital inicial per a la cooperativa. A continuació es van constituir en assemblea i van començar a treballar sobre diferents propostes, algunes de les quals s'han dut a terme de forma satisfactòria.

La primera, que va tenir un èxit rotund, va ser la posada en marxa d'un petit bar a l'hora del pati de 3r i 4t d'ESO. Una altra activitat que va funcionar prou bé va ser la venda de roses de llaminadures per Sant Jordi. Durant el tercer trimestre han venut imants amb la imatge de la Geganta Anna de l'escola i han organitzat la venda de les samarretes de final de promoció de 2n de batxillerat.

De tots els beneficis que han obtingut, van decidir destinar un 20% a diferents projectes socials, i van acordar donar els diners al projecte Recicla Cultura i a la ONG BHAI Nepal. Els alumnes volen agrair la col·laboració de la Colla Gegantera Anna de l'escola amb la cooperativa, i especialment l'ajuda que han rebut de diferents persones que treballen a l'escola.

Amb el 80% restant del benefici, els alumnes han gaudit de diferents activitats escolars i lúdiques, a més d'adquirir tots ells unes ulleres de sol Northweek a bon preu.