Arriben les XXIII Jornades de Futbol Solidari

Mataró, 15 de Novembre del 2018

El FUTBOL SOLIDARI de l'Escola Pia Santa Anna celebra les seves XXIII Jornades.

El projecte del Futbol Solidari d'enguany s'emmarca en afavorir l'escolarització de tots els infants del Col·legi de secundària i batxillerat de l'Escola Pia de Thiaroye.

Les XXII Jornades tindran lloc els propers 22 i 23 de Desembre a l'Escola Pia Santa Anna de Mataró.

Senegal i Mataró, el proper 22 i 23 de Desembre tornaran a escurçar distancies. Aquest any es celebren les XXIII Jornades de Futbol Solidari, on l'objectiu és afavorir l'escolarització de tots els infants del col·legi de secundària i batxillerat de l'Escola Pia de Thiaroye, Senegal, a partir de crear beques d'estudi. Amb aquest objectiu, l'Escola Pia Santa Anna Mataró serà escenari de tornejos solidaris de fútbol, espectacles i tallers, entre altres activitats.

Sota el lema "Junts marcarem el gol que canviarà el món", ja fa més de vint anys que les Jornades de Futbol Solidari ofereixen dos dies plens de partits i lligues de futbol per a totes les edats. Per tal de participar-hi, cada jugador fa una aportació voluntària d'un mínim de 5€. A més, també hi ha un bar solidari i altres activitats que duren tot el cap de setmana. Tots els beneficis obtinguts van destinats a l'acompliment del projecte.

Les Jornades són organitzades pel Grup d'Esplai l'Erol de l'Escola Pia Santa Anna de Mataró, a partir de la col·laboració amb l'Associació d'Amics de l'Escola Pia del Senegal i la Fundació Educació Solidària. Els projectes realitzats fins a dia d'avui han inclòs la reforma de la Granja del Centre d'Estudiants de Toubakouta i la construcció d'un centre social i comunitari de Kabrousse, entre d'altres.

Durant el cap de setmana de l'any passat es van recollir un total de 6.075,32€ amb què es van construir quatre aules, un despatx i la sala d'estudi i informàtica a l'escola de secundària i batxillerat i equipar les aules ja existents.

Thiaroye és un barri de la població de Pikine, una ciutat de més d'un milió i mig d'habitants situada a l'extraradi de Dakar. Des del 2006 els escolapis van posar en marxa l'Escola Pia de Thiaroye amb un centre d'educació primària. Després de la posada en marxa de l'escola, actualment, els infants i famílies havien reclamat que es pogués seguir l'escolarització de les etapes de Secundària i Batxillerat a l'Escola de Thiaroye.

Durant el cap de setmana es comptarà amb diferents tallers, jocs per totes les edats, partits de futbol solidaris, espectacles musicals i teatrals, un dinar de germanor, entre moltes altres activitats que s'aniran coneixent mica en mica a través de les xarxes socials.

Enguany, el projecte no té un cost total ja que es tracta de que amb la col·laboració de tothom que vulgui participar es puguin oferir el màxim de beques possibles.

Junts marcarem el gol que canviarà el món.

Organització XXIII Jornades de Futbol Solidari.

Mataró, 15 de Novembre del 2018

El FUTBOL SOLIDARI de l'Escola Pia Santa Anna celebra les seves XXIII Jornades.

Junts marcarem el gol que canviarà el món.

Organització XXIII Jornades de Futbol Solidari.