Els alumnes d’FP contribueixen amb l’Associació Proyecto Alpha

Els Alumnes d’FP d’Escola Pia Santa Anna Mataró venen calendaris solidaris per contribuir amb l’Associació Proyecto Alpha

Durant les últimes setmanes de novembre i desembre els alumnes dels cicles formatius de grau superior d’administració i finances i de màrqueting i publicitat de l’Escola Pia Santa Anna Mataró,  van dur a terme la preparació i la venda d’uns calendaris solidaris  per a contribuir amb la investigació que realitza l’associació Proyecto Alpha.

Proyecto Alpha és una associació que lluita contra la distròfia muscular de cintura, una malaltia minoritària, de la qual a Espanya hi ha només 20 casos diagnosticats. Aquesta malaltia bé donada pel dèficit d’alguna de les proteïnes que formen el complex Sarcoglicano (Alpha, Beta i Delta). Uns dels símptomes més comuns és el trencament de les fibres musculars, causant molt de dolor aquí la pateix.

Enguany, el calendari solidari, s’ha realitzat amb la col·laboració dels alumnes de l’etapa d’infantil i primària de la mateixa escola, on es troben els dos fills de la família que impulsa l’associació, ambdós afectats per aquesta malaltia. També hi ha col·laborat l’empresa Faves Comptades, que ha sigut l’encarregada fer-ne l’edició.

Es van produir un total de 450 calendaris, 250 per l’etapa d’infantil i 200 per l’etapa de primària, els quals es van vendre pràcticament del tot abans de les festes de Nadal.

Finalment el passat 23 de gener 2020, els alumnes d’Administració i Finances i de Màrqueting i Publicitat van fer efectiu el donatiu a Proyecto Alpha, per la quantitat de 1.180 €.

Activitats i accions d’aquest tipus, permeten que els alumnes de formació professional aprenguin a treballar d’una manera més pràctica, a partir de projectes reals,  aportant-los una conscienciació social i solidària cap a col·lectius necessitats.