Alguns professionals destacats han volgut compartir les seves experiències amb els alumnes de Batxillerat

En el dia del DENIP, Dia Escolar de la No-violència i la Pau, s’ha celebrat també la Jornada Inspira’t, una jornada que està adreçada als alumnes de 1r de Batxillerat. Aquesta jornada està dividida en dues parts: exalumnes presenten els seus Treballs de Recerca i emprenedors i investigadors comparteixen les seves vivències i experiències en el seu sector.

Alguns exalumnes de l’escola han volgut visitar l’escola per exposar els seus Treballs de Recerca i poder així ajudar als alumnes de 1r de batxillerat per agafar idees de cara als seus treballs.

Per l’altra banda, la Jornada Inspira’t també ha comptat amb la presència de nombrosos professionals, emprenedors i investigadors, que també han volgut formar-hi part. Alguns d’ells com Rafael del Molino, el fundador de 2shapes, Gemma Villegas, dissenyadora gràfica que ha treballat a Bildi Grafiks, Artofmany, Studio Ainhoa Nagoe i recentment juntament amb Mario Eskenazi. Actualment compta amb el seu propi estudi de disseny a Barcelona. Dolors Guillen, publicista i actualment consultora en Marqueting Digital Estratègic i Social Media, gestiona campanyes de publicitat a Google.

També hi ha participat Marcia Paola Rodríguez Briceño, assessora de Màrqueting i Tecnologia que fa un any i mig ha fundat una de les primeres consultories híbrides que combina el màrqueting i la tecnologia: Hola Marketing. Sense sortir del sector del Màrqueting també hem gaudit de la presència de Georgina Dalmau, la responsable del departament de Màrqueting On-line de Milimetric i és l’encarregada de liderar tots els projectes que tenen relació amb el màrqueting, entre d’altres coses.

Els alumnes de 1r també han pogut conèixer de primera mà la guardonada com a Dona Emprenedora 2019, Rebeca Pèrez, fundadora i directora d’Invertis, un Fintech d’inversió immobiliària. La Rebeca Pèrez no només va guanyar el premi i el reconeixement sinó que també va ser finalista del Top 100. Angels González va presentar Cube, la start-up que ha creat una web que detecta els nutrients i ella n’és la COO (Chief Operating Officer), per sota del CEO de l’empresa. També Alexandra López, una emprenedora que ha creat la seva pròpia marca de roba esportiva anomenada Neonstyle.

Alguns dels experts que han explicat les seves experiències en el sector són o han estat professors de l’Escola Pia Mataró, com és el cas d’en Jordi Esteve, professor de Cicles Formatius, emprenedor i creador del projecte Hygge Bags Recycled, un projecte que transforma les lones publicitàries dels carrers en motxilles, bosses, bandoleres i d’altres. També és el cas de Carles Paul, exprofessor de Cicles Formatius i actualment és Director científic de Innovem i Sigma Industrial Precision com també Investigador en la recerca de nous rotors discoidals el Departament d’Enginyeria Elèctrica de la UPC. També hem comptat amb la presència d’un exalumne, com és el cas d’en Gerard Florença, un jove emprenedor que ha creat la seva pròpia marca de roba.

Alfons Palacios també va ser professor de Cicles Formatius a l’Escola Pia Santa Anna i és professor d’enginyeria informàtica a l’Escola Superior Politècnica del Tecnocampus. Finalment, en Joan Manel Garcia Miranda, és professor de Filosofia i actualment està treballant en la tesi doctoral sobre Simone Weil, fent recerca sobre les anomenades filosofies de la subjectivitat modernes i les seves conseqüències històriques, socials, polítiques i religioses.

A tots ells els hi han estat molt agraïts els alumnes que han pogut gaudir de les seves explicacions com també l’escola per la seva presència en un moment clau dels seus alumnes. Una Jornada Inspira’t que ha estat tot un èxit i que, sens dubte, es repetirà l’any vinent.