La Plaça Santa Anna va veure com més de 2.500 persones cridaven a favor de la Pau i la No-violència

El DENIP (30 de gener), a Catalunya, es promou a partir de la Xarxa d’escoles associades a la UNESCO, associació de la qual la nostra escola forma part. Des de 1964, es recorda l’aniversari de la mort de Gandhi i representa el compromís de l’Escola a favor de la pau i la No violència. Així, el Dia Escolar de la No violència i la Pau ens permet visualitzar el nostre somni d’un món en pau i més just i tindrà el seu moment més emotiu en aquest dia.

Enguany, seguint el nostre lema, Planta’t, l’Escola vol transmetre un missatge compromès i contundent: ens plantem en contra de les violències i les guerres, de les injustícies i els abusos, de la degradació del nostre planeta terra. Sempre amb la no violència per bandera, ens comprometem a favor de la pau, la justícia i l’ecologia.

Durant el matí d’ahir, les diverses etapes van treballar a l’aula la sensibilització del DENIP tot just abans de començar a anar cap a la Plaça Santa Anna. Durant els dies previs s’havia treballat la cançó pel DENIP i s’havien confeccionat les banderoles tibetanes per penjar-les a l’escenari que s’havia predisposat a la plaça. L’altre gran acte va ser la plantada de l’arbre en relació al lema d’aquest any ‘Planta’t’. Tots/es els/les alumnes van ocupar la part central de la Plaça per començar l’acte de parlaments per part de totes les etapes i dues actuacions musicals.

Durant aquest acte, alguns alumnes de Formació Professional van plantar l’arbre a la part dreta, darrere l’escenari, de la Plaça Santa Anna. Un cop va acabar l’acte dels parlaments i la plantada de l’arbre, tothom va cantar la cançó de l’any ‘Planta’t.

Una gran festa per commemorar la mort de Gandhi i simbolitzar la implicació de l’Escola a favor de la pau i la no-violència, així com el respecte, el diàleg, la justícia i l’acolliment. Finalment, cinc alumnes van fer una visita a l’Ajuntament de Mataró per llegir els seus manifests en el DENIP, on els van rebre i escoltar l’alcalde de Mataró i el Regidor d’Educació.