Des del 13 de gener fins el passat 21 de febrer, Mataró es va convertir en ciutat emprenedora, gràcies al programa europeu Claim Your Future, impulsat per la Fundació Servei Solidari, que vetlla per promoure l’emprenedoria i l’economia social entre els joves.

Durant la setmana del 13 al 17 de Gener la ciutat de Mataró va acollir una trentena d’ estudiants provinents de Portugal, Lituània i Holanda, participants també en el seu país, del programa Claim Your Future, per fer intercanvi cultural i de coneixement amb estudiants de Batxillerat de l’Escola Gem i estudiants de Cicles Formatius de Grau Superior d’Administració i Finances de l’INS Thos i Codina i de l’Escola Pia Santa Anna Mataró.

El divendres 24 de gener, estudiants d’aquests mateixos centres i etapes es reunien al Tecnocampus, per treballar de manera interdisciplinària en el repte sobre l’envelliment actiu que els proposava el propi Ajuntament de Mataró, en el marc del Campament d’Innovació Social que s’hi celebrava. El repte proposat es subdividia amb 3 categories: salut, comunicació i habitatge, i els joves estudiants agrupats i barrejats entre escoles, havien de determinar una solució a les problemàtiques en les que es troba la gent gran en el seu dia a dia en els àmbits esmentats.

De la jornada, finalment en va sortir un grup guanyador que durant la setmana del 10 al 14 de febrer va tenir l’oportunitat de marxar com a representant de la ciutat a Aveiro, Portugal. Allà, els nostres joves, es van reunir amb estudiants d’Anglaterra, Alemanya i Portugal.

La idea premiada consistia en una nevera intel·ligent (nevera i microones simultàniament) que a través d’una polsera, detectava l’estat de salut de l’usuari i li generava una dieta específica, que l’empresa gestora s’encarregava de proporcionar setmanalment.

Finalment el dia 21 de febrer, altres grups participants en el Campament d’Innovació Social, van tenir l’oportunitat de presentar la seves idees, al seu públic objectiu, residents de la residència Sant Josep de Mataró. Allà mateix, els alumnes van ser conscients de la importància de buscar i acostar-se al seu usuari abans de pensar i generar solucions a problemes que no són tan evidents. En definitiva l’intercanvi entre generacions va ser molt enriquidor per ambdues parts.

Projectes d’aquest tipus donen, a la ciutat i als seus estudiants, un impuls per seguir creixent i seguir avançant per crear un futur millor per a tots.