EPIA Mataró, escola cardioprotegida

El 16 d’octubre celebrem el Dia mundial de conscienciació sobre l’aturada cardíaca, una jornada que vol donar a conèixer com actuar davant una aturada cardíacada i conscienciar a la població general i a la sanitària, incidint en la importància de fer-ho de manera estandaritzada d’acord amb les recomanacions internacionals.

A EPIA Santa Anna Mataró fa temps que sóm conscients d’aquesta problemàtica que afecta 30 mil persones cada any a Espanya. El nostre equip de professors d’educació física ha rebut la formació per part del Consell Català de Ressucitació (CCR) i és instructor per saber com actuar en cas de mort sobtada. Gràcies a aquesta formació, alumnes de l’escola (grans i petits) i docents d’altres disciplines es capaciten anualment per a poder salvar vides, i el més important, ex-alumnes que s’hi han trobat han aconseguit ajudar amb èxit la persona afectada.

Les formacions continuen enguany amb nous protocols adaptats per a la Coviod-19. Seguim amb il.lusió i èmfasi per a fer d’aquest, un projecte pilar de la nostra escola cardioprotegida.

Us adjuntem un vídeo elaborat pel CCR amb motiu del Dia Mundial sobre l’aturada cardíaca.