Els més petits de l’escola han celebrat la Castanyada amb danses, panellets i alguna sorpresa!

La Castanyada ha arribat a infantil, farcida de panellets, danses, cançons i gresca. Tot i les restriccions generades per la pandèmia, els infants han pogut gaudir de la festa amb el seu grup estable i seguint totes les mesures de seguretat establertes.

Els preparatius han començat amb l’elaboració dels panellets. A diferència d’altres cursos, enguany cada nen/a ha portat els ingredients de casa, que ha calgut deixar en quarantena durant tres dies. Amb farina d’ametlla, sucre i una patata bullida, les tutores han fet una gran bola de massa que posteriorment han repartit perquè cada infant elaborés els seus tres panellets. Pinyons, coco, ametlla o xocolata…cadascú els ha decorat amb els seus ingredients preferits i se’ls han emportat a casa per enfornar amb recipients individuals que també han passat la quarantena a l’escola.

Divendres és el moment per celebrar junts la Castanyada tot menjant panellets i castanyes, i ballant junts les danses que hem preparat durant la setmana. Vinguts de la muntanya una parella de “castanyer” i “castanyera” han vingut farcits de castanyes i han passat per totes les classes per amenitzar una mica la festa.

Per torns, cada curs ha ballat en rotllana les danses corresponents tot lluint el complement de tardor que ells mateixos han elaborat. La festa ha culminat divendres tarda berenant els panellets ja fornejats. Han quedat boníssims!

Us adjuntem algunes fotografies i els vídeos de les danses perquè els pugueu visualitzar.

Que gaudiu d’una feliç castanyada 2020,

Dansa castanyada a P3