L’expert en psicologia positiva ofereix pautes per a cultivar el bon estat d’ànim malgrat la pandèmia. La xerrada, organitzada de manera virtual per l’AFA de l’Escola Pia Mataró, aconsegueix reunir a més de 300 persones.

L’AFA de l’escola Pia Mataró va organitzar el passat dijous 5 de novembre la conferència virtual “Motivar-se en temps de crisi” amb l’expert en psicologia positiva Victor Küppers. Davant una audiència virtual de més de 300 persones, el comunicador va oferir pautes i eines per a poder mantenir un estat d’ànim positiu malgrat la pandèmia i les circumstàncies adverses que ens ha tocat viure. Segons Küppers la clau per a poder afrontar temps difícils és cultivar un bon estat d’ànim, entenent i acceptant que en determinades circumstàncies també podem sentir ràbia i enuig: “Tots tenim una doble versió de nosaltres mateixos. Aquest tu que és fantàstic i està motivat. I aquest altre tu, que aconsegueix treure la nostra pitjor versió. La diferència entre un i l’altra, segons la psicologia positiva, és l’estat d’ànim”, explica.

Per tal de mantenir aquesta estat d’ànim positiu Küppers recomana aprendre a viure amb la incertesa del moment intentant no caure en el pànic, ni en la por: “No entris en bucle, escull sempre la teva millor actitud i accepta que no ho pots controlar tot”, diu. La darrera eina que el comunicador va oferir és “viure en un to positiu”, dedicant-nos espais setmanals a fer allò que ens agrada, a cultivar els petits moments i a agrair el que tenim (espais amb la família, rutines, àpats compartits, etc.).

La conferència va culminar amb un torn de preguntes i amb l’agraïment del director de l’escola, Toni Aguilar.