L’Espai Migdia s’adapta als temps Covid

Torns per dinar, desinfecció dels espais, grups estables, mascareta després de l’àpat….Aquest curs l’Espai Migdia ha canviat en les formes però no en l’esperit i les ganes que els infants passin una estona agradable d’aprenentatge i convivència abans de reprendre la tarda.

Tot i les noves restriccions que ens obliguen a no barrejar grups, a limitar els aforaments i a posar-nos la mascareta quan cal, els infants s’han adaptat sense problema a la normativa, amb l’objectiu d’evitar la propagació de la pandèmia. Durant l’estona de dinar els alumnes dinen amb els companys del seu grup estable. Enguany, i com a novetat, els de primària ho poden fer amb plats i tovalles. Hem abandonat les safates de menjar individuals aconseguint la recreació d’un àpat el més casolà i proper possible.

El menú, que ens ofereix l’empresa Aramark, es cuina diàriament a l’escola i utilitza productes frescos de proximitat i temporada. Aliments com la pasta, els llegums, l’arròs, la fruita, algunes verdures i el iogurt són de cultiu i producció ecològics certificats pel Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE). Els monitors acompanyen els infants per tal que aquests mantinguin els hàbits d’higiene i comportament a taula, respectant el seu moment de sacietat i convidant-los a incorporar nous aliments, textures i cuinats.

Jugar és aprendre

L’estona de joc després de dinar és un moment imprescindible per a grans i petits, temps per a fer volar la imaginació, compartir, recrear i aprendre els uns dels altres a l’aire lliure. Els monitors ofereixen materials de construcció, guixos, fils,  jocs de lògica o de taula. Qui vol se serveix d’aquesta oferta per a un joc més tranquil tot i que n’hi ha que aposten per a moure’s, perseguir-se i desenvolupar un joc més físic.

Ens ha tocat viure temps diferents però no menys divertits i des de l’Espai Migdia ho tenim molt clar!

Us oferim algunes imatges de l’hora de dinar i del temps de lleure: