Els alumnes de segon de Batxillerat han presentat els seus Treballs de Recerca després de nou mesos d’investigació sobre un tema escollit

Una nova marca de banyadors de bany; mobles d’oficina fets amb cartró; una aplicació mòbil per adoptar gossos, una exposició fotogràfica sobre el barri del Raval de Barcelona o una animació  en stop motion per a explicar als més petits què és la leucèmia. Són alguns dels temes dels treballs de recerca (TR) que els alumnes de segon de Batxillerat han presentat durant el mes de novembre, després de nou mesos de cerca individual realitzada amb l’acompanyament dels seus tutors/es. El TR és un conjunt d’activitats estructurades i orientades a la investigació que realitza tot l’alumnat de batxillerat amb el seguiment del professorat per tal de consolidar la competència de recerca.

El treball final es presenta en format físic i també a través d’una exposició oral davant un tribunal que l’avalua, així com amb la presència dels alumnes de primer de Batxillerat que hi assisteixen. L’objectiu pels alumnes de primer any és tenir un contacte inicial amb les tasques a desenvolupar, les temàtiques d’interès, les dificultats i els consells que els puguin traslladar els seus companys de segon. Segons Mar Soler el més important és “tenir confiança i no posar-se nerviós perquè ningú més en sap tant com tu mateix/a”. El seu TR, basat en l’exposició fotogràfica “(no)s(altres)” explica la realitat dels migrants sense papers de l’edifici de La Tancada, al Raval de Barcelona, on viuen amb l’ajuda de voluntaris i ONG. La mostra es va exposar durant el mes de setembre a la sala Calisay d’Arenys.

Més enllà del procés d’investigació i cerca personal, el TR en ocasions serveix per a descobrir futures vocacions . És el cas de la Berta Vila que gràcies al seu projecte titulat “Cardoard Furniture” té clar que es vol dedicar al disseny industrial de nous materials. La Berta ha donat una segona vida al cartró creant mobles d’oficina sostenibles amb múltiples funcionalitats.

Molts dels TR presentats pels nois i noies de segon de Batxillerat estan pensants i executats perquè tinguin una aplicació directa a la societat. La Sara Codosal, estudiant de batxillerat artístic, ha creat “El petit súperheroi”, una stop motion que utilitza l’animació amb marionetes i l’animació amb retalls per explicar als més petits què és la leucèmia limfoblàstica aguda, el tipus de leucèmia més comuna en infants: “L’objectiu del treball és el de poder crear una eina que es pugui utilitzar per explicar als nens i nenes la malatia que pateixen i el tractament de la quimioteràpia, que s’utilitza de manera més habitual. Per escriure la història he investigat sobre la leucèmia limfoblàstica aguda i quina és la millor manera d’explicar-la als nens i nenes”, diu la Sara.

A tots ells i elles moltes felicitats per aquests magnífics TR i molta sort en el futur!

Us adjuntem algunes fotografies de les presentacions i la història de El petit súperheroi”!