“Escolliu la carrera pels projectes que aquesta us permetrà fer, no per les assignatures ni la seva aparent dificultat”

Exalumna de l’escola Pia Mataró i resident a la capital del Maresme, Clara Remacha és enginyera en aplicacions 3D a HP Espanya. Va cursar ESO i Batxillerat al nostre centre i posteriorment va estudiar enginyeria i un màster als Estats Units on definitivament va descobrir quina era la seva passió: investigar quin tipus de productes i indústries poden tenir aplicació en la tecnologia 3D, una cerca que darrerament ha pogut aplicar a la indústria mèdica arran de la pandèmia, introduint al mercat productes de primera necessitat per als hospitals, com pantalles de protecció, respiradors o màscares FFP2.

Heptatleta a l’equip d’atletisme del Futbol Club Barcelona, la Clara sempre ha combinat esport i formació acadèmica. Reconeix que l’atletisme l’ha ajudat en molts aspectes en el món laboral: a poder-se planificar millor, suportar la pressió, superar llistons o ser més flexible. Creu fermament que tothom és un “superheroi amb superpoders” i que cal descobrir els d’un mateix i els de la resta de companys/es.

Als i les joves estudiants els recomana que “no escullin una carrera pel tipus d’assignatures o per la seva dificultat sinó pels projectes que aquells estudis els permetran fer en un futur”. Us enllacem dos vídeos realitzats pel Consell de l’Esport Escolar de Barcelona (CEEB) i de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació on podreu escoltar les interessants reflexions de Clara Remacha.