L’exalumne Alejandro Páez presenta el seu primer llibre “Esquelas. Vida a recuadros que predican muerte”

La trobada per presentar el llibre “Esquelas. Vida a recuerdos que predican muerte” serà una xerrada amb l’Alejandro Páez, exalumne de l’escola, on també hi participarà la Dolors Tomàs, professora de llengua i filòloga, en un espai filosòfic-literari que pretén ser d’aturada per a la reflexió.

L’Alejandro feia temps que tenia al cap la seva primera esquela. Quan la va escriure, estava al metro anant cap a la universitat. De mica en mica, va anar relatant i plasmant tot el que pensava que mereixia tenir una, bé per homenatge, bé per vergonya.

Vida és reflexió, memòria. Una esquela és un requadre que acostuma a venir en els períodes en el que es notifica una mort. Ell la visualitza com una manera de reflexionar, amb l’esperança (i la intenció) que el lector ho faci també. És a dir, intenta donar vida a requadres que prediquen mort.

Aquesta és la presentació del llibre que l’Alejandro Páez, exalumne de l’escola, presentarà el pròxim dijous 18 de novembre a les 19.00 hores a la cafeteria de l’edifici de mar.

L’Alejandro actualment estudia el grau de Ciències Polítiques i de l’Administració a la Universitat Pompeu Fabra, a més a més del micrograu d’Història d’Espanya per la UNED.

L’any 2020 va ser guanyador del premi de Recerca Jove de la Generalitat de Catalunya, pel treball d’investigació L’adoctrinament a la nostra societat.

Ha format part del moviment internacional Fridays For Future a Mataró i ha estat voluntari a Espanya i Grècia en la crisi dels refugiats amb l’organització Humanity Wings. La seva vocació per la ciència política, la història i la filosofia social li van portar a escriure aquest llibre de principis i meditacions.

Està convençut que el coneixement és un dels dos ingredients essencials per a la felicitat individual i política. L’obra que aquí es presenta és el seu debut literari.

“Esquelas. Vida a recuadros que predican muerte”