En Biel, en Carles, en Llorenç, en Pol i en Yi són alumnes de 1r de Batxillerat de l’escola

Els Llunàtics han fet altres projectes junts abans de presentar-se al concurs CanSat, una iniciativa de l’Agència Espacial Europea(obriu en una finestra nova) en la que grups d’estudiants de tota Europa han de dissenyar, construir i llançar un mini satèl·lit de la mida d’una llauna de refresc. El repte consisteix a desenvolupar tots els subsistemes principals que es troben en un satèl·lit (energia, comunicacions, sensors, etc.) i encabir-los en el volum i forma d’una llauna de refrescos. Al llarg del procés de disseny s’han d’entregar 3 informes (Preliminar, Revisió Crítica i Informe Final de Disseny). El CanSat dissenyat és llançat per un coet. Durant el vol s’ha de portar a terme una missió científica o demostració tecnològica que ha de finalitzar amb un aterratge segur. Finalment, les dades recopilades són analitzades i presentades.

Cansat és una competició internacional que es desenvolupa en tres fases (local, estatal i europea). La fase local a Catalunya l’organitza L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa, de la Universitat Politècnica de Catalunya,  i s’impulsa des de la Generalitat en el marc de l’Estratègia NewSpace de Catalunya del Departament d’Empresa i Treball, i en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat i l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya.

Els Llunàtics, com a missió secundària, han escollit la inserció d’una rectenna al satèl·lit. Una rectenna és un sistema que permet captar les ones electromagnètiques, de la mateixa forma que ho fa una ràdio o una antena, amb la diferència que és capaç de rectificar les ones i aleshores es pot obtenir energia elèctrica. L’objectiu és poder mirar si aquest sistema és factible i el potencial que pot tenir a l’hora d’alimentar de forma sense fils components a llargues distàncies.
La Marta Mons, docent de Batxillerat, ha estat l’encarregada de tutoritzar el projecte i donar un cop de mà als seus alumnes. Llunàtics s’ha organitzat impecablement per aconseguir arribar a ser uns dels 18 protagonistes que el 20 d’abril podran veure com el seu satèl·lit s’enlaira des de l’aeroport Lleida-Alguaire. Molta sort, nois!
Trobareu més informació a https://twitter.com/CansatLlunatics.