El SUMMEM estableix un aprenentatge interdisciplinari, per competències i cooperatiu, que prepara per la vida real.
Aquest projecte vol donar respostes educatives reals als reptes de la societat del segle XXI fent una escola adequada a les necessitats dels infants i joves, trencant motllos i apostant per l’aprenentatge interdisciplinari, per competències i cooperatiu.
SUMMEM farà que l’alumne aprengui més, millor i que es prepari per a la vida real, sobretot en tres sentits:
· Motivació: que trobi més sentit i utilitat al que es treballa a l’escola per a la vida real, actual i futura. Dóna sentit al per a què serveix el que aprèn i fa a l’escola.
· Saber treballar en equip: que augmenti el seu compromís amb aprendre, que assumeixi responsabilitats individuals i aprengui a treballar i col·laborar amb els altres.
· Aprendre a aprendre i a pensar: que adquireixi l’hàbit de pensar i buscar solucions a diferents tipus de problemes.
L’alumnat desenvolupa les capacitats individuals per poder afrontar reptes col·lectius.
Es treballa amb itineraris interdisciplinaris (diferents matèries al mateix temps) i sempre amb una estructura d’aprenentatge cooperatiu. Aquests itineraris es fan a partir de metodologies molt concretes com ara la resolució de problemes, l’aprenentatge servei, el treball per projectes i la investigació/recerca.
Fins ara… | Amb el SUMMEM… |
---|---|
Les matèries o assignatures eren independents entre elles | Es treballa per reptes o projectes en què hi intervé més d’una matèria |
El professorat explica; l’alumnat escolta i aprèn | El professorat planeja reptes i preguntes; l’alumnat pensa, busca i proposa solucions |
Treball individual | Treball cooperatiu: individual i en grup |
L’aprenentatge sovint queda centrat en estudiar continguts | L’aprenentatge se centra en el procés d’entendre, pensar i aprendre nous coneixements i fer-se capaç d’utilitzar-los en situacions específiques |
L’aprenentatge es fa a l’aula | Diversos espais oberts per a l’aprenentatge |
Lavaluació està centrada en exàmens escrits amb l’objectiu de posar una nota | L’avaluació és un element més de l’aprenentatge. S’avalua tot el procés amb l’objectiu de millorar i aprendre, no només posar una nota |