EL SUMMEM A PRIMÀRIA
SUṀṀEM per esdevenir realment una escola inclusiva.
SUṀṀEM per a potenciar l’aprenentatge competencial dels nostres nens i nenes.
SUṀṀEM perquè els alumnes desenvolupin les actituds i habilitats del nostre estil metodològic.
SUṀṀEM per potenciar l’aprenentatge contextualitzat i significatiu.
SUṀṀEM per millorar l’acompanyament de tots els nens i nenes.
SUṀṀEM perquè aprendre a cooperar és fonamental per a millorar TOTS els aprenentatges.
SUṀṀEM perquè la vida és interdisciplinària.
A l’etapa de primària estem implementant el projecte SUMMEM de forma progressiva posant el focus en el canvi metodològic que suposa la implementació del programa Aprendre a cooperar/ Cooperar per aprendre com a element fonamental de la transformació educativa.
Paral·lelament s’estan creant Itineraris d’aprenentatge en tots els cursos de l’etapa amb l’objectiu final de poder dedicar el 25% de l’horari escolar a treballar de manera interdisciplinària.
Els Itineraris parteixen de bones preguntes o reptes que, per tal de respondre-les, és necessari emprendre un camí d’aprenentatge que inclou el desenvolupament de continguts de diferents àrees de coneixement. Transformem els continguts en problemes significatius i contextualitzats i un cop resolts, els alumnes acaben elaborant un producte final que dona resposta a la qüestió o repte inicial.
1r de primària
- Poden tenir les serps mal d’esquena?
- Podríem construir un zoo a Mataró?
2n de primària
- Com ens podem convertir en inventors?
3r de primària
- Com és que hi ha ocells que venen al pati de l’escola quan no hi som?
4t de primària
- Com podem ajudar l’Ari a fer uns menús més “bons”?
- Quins canvis hi hauria d’haver a les cases per poder-hi viure millor en un futur?
5è de primària
- L’Edat Mitjana, com reconèixer-la per donar-la a conèixer?
- Cor + Sang = vida
6è de primària
- Fem un viatge!
- Llum i visió


