EL SUMMEM A PRIMÀRIA

SUṀṀEM per esdevenir realment una escola inclusiva.

SUṀṀEM per a potenciar l’aprenentatge competencial dels nostres nens i nenes.

SUṀṀEM perquè els alumnes desenvolupin les actituds i habilitats del nostre estil metodològic.

SUṀṀEM per potenciar l’aprenentatge contextualitzat i significatiu.

SUṀṀEM per millorar l’acompanyament de tots els nens i nenes.

SUṀṀEM perquè aprendre a cooperar és fonamental per a millorar TOTS els aprenentatges.

SUṀṀEM perquè la vida és interdisciplinària.

A l’etapa de primària estem implementant el projecte SUMMEM de forma progressiva posant el focus en el canvi metodològic que suposa la implementació del programa Aprendre a cooperar/ Cooperar per aprendre com a element fonamental de la transformació educativa.

Paral·lelament s’estan creant Itineraris d’aprenentatge en tots els cursos de l’etapa amb l’objectiu final de poder dedicar el 25% de l’horari escolar a treballar de manera interdisciplinària.

Els Itineraris parteixen de bones preguntes o reptes que, per tal de respondre-les, és necessari emprendre un camí d’aprenentatge que inclou el desenvolupament de continguts de diferents àrees de coneixement. Transformem els continguts en problemes significatius i contextualitzats i un cop resolts, els alumnes acaben elaborant un producte final que dona resposta a la qüestió o repte inicial.

1r de primària

• Poden tenir les serps mal d’esquena?
  • Podríem construir un zoo a Mataró?

2n de primària

• Com ens podem convertir en inventors?

3r de primària

• Com és que hi ha ocells que venen al pati de l’escola quan no hi som?

4t de primària

• Com podem ajudar l’Ari a fer uns menús més “bons”?
  • Quins canvis hi hauria d’haver a les cases per poder-hi viure millor en un futur?

5è de primària

• L’Edat Mitjana, com reconèixer-la per donar-la a conèixer?
  • Cor + Sang = vida

6è de primària