L’Escola Pia organitza el Fem Àgora, una trobada anual en la que aquest any participen 228 alumnes de batxillerat de tot el territori, acompanyats pels seus professors de filosofia i experts en la matèria

Més de 200 alumnes de batxillerat de 13 centres de l’Escola Pia de tot Catalunya han participat aquest divendres d’una trobada filosòfica al voltant de la IA. El FEM ÀGORA és una trobada anual que enguany arriba a la desena edició en la que els joves comparteixen les reflexions que han preparat sobre un tema d’actualitat, enguany, la Intel·ligència Artificial (IA). Segons el Jofre, alumne de l’Escola Pia de Terrassa, ha après “altres punts de vista i utilitats sobre la intel·ligència artificial”; per la Carla, de l’Escola Pia de Calella, la jornada l’està ajudant a “comprendre amb quins aspectes sobre la IA haig de vigilar i quins em poden ajudar”. A la Inés, alumna d’Escola Pia Nostra Senyora, li ha agradat el fet de poder veure “la IA aplicada en diferents àmbits com les relacions, l’art o la feina”.

Els alumnes participen a l’esdeveniment acompanyats dels seus professors de filosofia i han preparat prèviament, per grups, les reflexions que compartiran amb experts en la matèria. Els ponents d’aquesta edició són l’Àtia Cortés, doctora en intel·ligència artificial per la UPC i investigadora de temes ètics, legals, socials, econòmics i culturals de la IA al Barcelona Supercomputer Center; i Jordi Pigem, doctor en filosofia i professor de diverses universitats d’Europa i Amèrica. També és Premis de Filosofia de l’Institut d’Estudis Catalans.

Àtia Cortés ha explicat com “aquestes tecnologies s’haurien d’entendre com una eina de suport, que ens ajudin a augmentar les nostres capacitats físiques o cognitives; però mai a reduir-les”. Segons Jordi Pigem “la IA és un dels fets que més està transformant el món, però també el que més incereteses genera. Pigem alerta que “la tecnologia és molt últil però que no li hem de delegar les nostres responsabilitats. Amb l’ús de la tecnologia hem de vigilar de no perdre de vista coses essencials que tenen a veure amb la consciència, l’espiritualitat, la intuïció o la creativitat.”

El FEM ÀGORA celebra aquest any la seva desena edició, i ho fa amb un canvi de format, amb una única trobada de tot el matí a les instal·lacions de l’ESCAC de Terrassa.